Bästa müslin?

Soapbubble

Trådstartare
Jag är övertygad att de har ökat mängden havregryn etc. i min favvo-müsli ifrån Risenta så nu är jag på jakt efter en ny müslifavorit.

Vilken är müsli köper du? Eller är det så 80-tal med müsli och nuförtiden köper den moderna människan sina fröer och nötter osv själv och toppar sin fil/kvarg etc efter eget behag?
 
Jag brukar göra egen müsli.. Antar att jag är modern. 😅

Brukar köpa blandade gryn, tror det är havre, korn och något mer i. Har även i valnötter, solrosfrön och linfrön. Lägger ut allt på en plåt, häller på lite vatten, blandar runt och rostar i ugnen. Blir betydligt billigare än färdigköpt müsli med innehåll jag vill ha.
Äter med havremjölk och frysta blåbär.
 
Jag är övertygad att de har ökat mängden havregryn etc. i min favvo-müsli ifrån Risenta så nu är jag på jakt efter en ny müslifavorit.

Vilken är müsli köper du? Eller är det så 80-tal med müsli och nuförtiden köper den moderna människan sina fröer och nötter osv själv och toppar sin fil/kvarg etc efter eget behag?
Jag gillar Pauluns glutenfria granola. Den och Kellogs Special K Protein med bär är himla god också.
 
Änglamarks naturella. Tror att ICA eco naturella och Garants dito är samma.
Dottern som vill ha frukt i har Saltå kvarns frukt müsslie som favorit.
 
Den bästa är den som de säljer på Lidl. Jag handlar sällan på Lidl, men en av mina bästa vänner handlar allt där och när man äter där hemma blir jag alltid lika förvånad över hur bra den muslin är.
1620880533517.png
 
Vi gör egen granola. Huvudingredienserna i de köpta är havregryn och det är jag för snål för att betala så dyrt för, vi äter ganska mycket granola hemma :D
 
Jag köper Finax Glutenfria. Den är en av få som jag gillar. Tar en del sådan varje morgon och sedan majsflingor. Har alltså två flingförpackningar på bordet så fort något sådant ska ätas, då blir det bra :p
 
Jag gillar inte vanlig musli, tycker det blir så grötigt. Älskar Start (bäst den m hasselnötter) och annars Coops egna crunchy 👍
 
Äter bara Granola, müsli blir alltid en äcklig gröt av blöta havregryn 😭
Pauluns har flera goda och ibland köper jag Start och skiter i att vara hälsosam 😁
 
Jag köper ICA:s Frukt 45%-myssli men tycker det är alldeles för mycket russin i den, så jag blandar ut den till hälften med en riktigt enkel basmyssli, då blir den perfekt. Fast jag plockar ändå bort lite russin, ville hellre ha mer av den övriga torkade frukten men antar att russin är billigare...!

Alpen har också en väldigt god, men den hittar jag inte här i Sverige utan brukar ibland beställa från England. Alpen osötad.
 
Jag köper ICA:s Frukt 45%-myssli men tycker det är alldeles för mycket russin i den, så jag blandar ut den till hälften med en riktigt enkel basmyssli, då blir den perfekt. Fast jag plockar ändå bort lite russin, ville hellre ha mer av den övriga torkade frukten men antar att russin är billigare...!

Alpen har också en väldigt god, men den hittar jag inte här i Sverige utan brukar ibland beställa från England. Alpen osötad.
Den köper sambon och jag håller med. För mycket russin och sen några hårda, sura bär i.

Vi har var sin müslipåse på bordet :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp