Bästa nätet för rastgård?

MissFideli

Trådstartare
Jag kommer, om allt går som det ska, bygga en rastgård på ca 15-20 kvm i vår. Men jag har dålig koll på nät. Jag vet att det finns svetsnät och rådjursnät.

Svetsnät är ju hållbart, men med så himla små maskor! Tycker det kan störa lite, framförallt när det blir frostigt/snöigt.
Men rådjursnätet är ju bara plast och jag vet flera katter som bitit sig igenom. Behöver nått hållbart som även håller vilda djur ute.

Vad säger ni som är mer uppdaterade? Nuvarande rastgård består av kompostnät och ett mjukt nät så det hjälper mig inget. Vill ju ha det så snyggt som möjligt, samtidigt som det ska vara hållbart för både katter och vilda rovdjur.
 
I våran hönsgård köpte vi ett nät som jag är osäker på materialet just nu. Men det var billigt, enkelt att sätta upp och vi räknar med att det ska hålla rävar/katter/rovfåglar/hundar från att komma in i hönsgården. Kan återkomma när jag kommer ihåg var vi köpte det.
 
I våran hönsgård köpte vi ett nät som jag är osäker på materialet just nu. Men det var billigt, enkelt att sätta upp och vi räknar med att det ska hålla rävar/katter/rovfåglar/hundar från att komma in i hönsgården. Kan återkomma när jag kommer ihåg var vi köpte det.

Gärna, tack!
 
Jag har putsnät. Det syns, men är inkräktar- och rymningssäkert. Lite bökigt att sätta upp också. IMG-20170609-WA0007.jpeg
 
Kommer ihåg när jag skulle bygga ramar av svetsnät (samma som putsnät?) själv. Var helt blodig på händerna för att jag rev mig på nätet hela tiden :D
Säkert samma. Jag hade handskar på men lyckades få in ändan av en tråd in i handleden . Blev ett djupt och blödande sår som gav ett tydligt ärr
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
757
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp