Bästa pälsglansen?

Dopy

Trådstartare
Börjar bli dags att köpa en ny flaska pälsglans.
Så tänkte kolla vilken du/ni tycker är den bästa pälsglansen?
 
Jag gillar TIB 👍

820048-00-00000_1.jpg
 
Tycker ibland att de är olika bra på olika hästar (lite som att samma schampo inte passar alla hårtyper), men jag har aldrig besviken med TIB. Älskar den!
 
Jag har prövat lite allt möjligt under alla år och Carr & Day tycker jag är absolut bäst. Under Corona förra året var det problem med importen vilket gjorde att de tog slut på väldigt många ställen. Prövade massa olika varianter under den tiden men vart bara besviken. Den enda som kommer i närheten av C&D&M för mig är TIB. Tycker fortfarande inte att den är lika bra men lite billigare, så idag använder jag TIB för "massförbrukning" i vardagen och C&D&M inför träningar och tävlingar.
Skärmavbild 2021-06-24 kl. 11.46.34.png
 
Jag har prövat lite allt möjligt under alla år och Carr & Day tycker jag är absolut bäst. Under Corona förra året var det problem med importen vilket gjorde att de tog slut på väldigt många ställen. Prövade massa olika varianter under den tiden men vart bara besviken. Den enda som kommer i närheten av C&D&M för mig är TIB. Tycker fortfarande inte att den är lika bra men lite billigare, så idag använder jag TIB för "massförbrukning" i vardagen och C&D&M inför träningar och tävlingar.
Visa bifogad fil 72356
Helt enig! :laugh:
 
Många verkade gilla TIB så tänkte köpa den eftersom det var den jag hade innan (köpte då det var den dem rekommenderade i affären)
Men såklart hade min granngården inte TIB... som tur är har en ridsportbutik nära mitt jobb TIB så får svänga förbi där nästa vecka efter jobbet och handla då, tack för alla svar :)
 
Här går det åt en hel del glansspray eftersom vi har kallblod. :D Gillar främst Foxfire och Effol. Undviker glanssprayer som tex Leovet som luktar after shave.
 
Budgettips är Sjöbogårdens och Emins (båda finns till extra bra pris på Gekås, där finns förresten även Tib's numera), båda är helt ok bra!
 

Liknande trådar

Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
784
Senast: Jeps
·
Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
123
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 292
Senast: Buongusto
·
Utrustning Min stora ryktlåda börjar sjunga på sista versen och jag försöker hitta en ny i samma storlek. Uppskattar den till 55-60 cm lång...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp