Bästa pannlampan?

Den är ju inte direkt krånglig att ladda?
Går rätt snabbt.
Jag får nog ändå tycka att det är lite kort tid med fyra timmar. Jag vill helst inte behöva ladda varje dag när man ändå betalt så mycket pengar.
Och Krångligt blir det faktiskt när man är glömsk och så står man där utan pannlampa.
Andra får tycka precis vad dom vill, jag ville bara informera.
 
Jag får nog ändå tycka att det är lite kort tid med fyra timmar. Jag vill helst inte behöva ladda varje dag när man ändå betalt så mycket pengar.
Och Krångligt blir det faktiskt när man är glömsk och så står man där utan pannlampa.
Andra får tycka precis vad dom vill, jag ville bara informera.
När jag hade hästarna så att jag fick köra till dem så hade jag som rutin att ladda i bilen till och från stallet. Bara ett tips 🙂
 
*sista*

Jag beställde en Silva Speed Trail 5R i stället.
Bättre prestanda än Lumoniten och fler lägen. Men lite dyrare... Jag avlägger rapport framöver om någon är nyfiken och vill veta.
Ja såklart vi vill veta, ännu bättre när du kan jämföra. 🙂
 
Hoppar in med en liten fråga, någon som har erfarenhet av röda lampor? För att behålla mörkerseendet lite?

Känns för mig som att det borde störa hästen mindre?

Okej, två frågor.

Nån som vet av lampa som går att ha på bröstet istf på hjälmen? Jag tittar mig omkring så mycke att påller kommer ju bli knäpp om jag har lampan på huvet.

Har ju iofs gatlyse i så jag kommer runt byn och in i nästa, men man vet ju aldrig när man vill lite off-road :angel:
 
Ledlenser uppladdningsbara pannlampor, en av de dyrare modellerna har jag. Men den har ca 4 år på nacken så det finns säkert ännu bättre på marknaden nu.

Flera lägen på ljusstyrkan samt att du kan justera ljusbilden. Extremt bra ljus, uppemot 100 meter med begränsad ljusbild. Bra batteritid samt extra plus för röd lampa bak på batteriet som man ställas in på både blinkande och fast ljus.
 
...och jag letar fortfarande efter en pannlampa med BRED ljusbild, att rida med. Det finns ju hur kraftiga som helst med mer eller mindre smal ljusbild, men de gör ju bara att omgivningen utanför ljuskäglan blir ännu svartare. Jag vill ha en jämn ljusbild på minst 120 grader, behöver inte vara särskilt stark...
Ledlenser kan du justera ljusbilden likt ett teleskopobjektiv.
 
Ledlenser kan du justera ljusbilden likt ett teleskopobjektiv.
Jo fast de har ju, i likhet med de flesta tillverkare, valt att inte redovisa alls hur ljusbilden ser ut. Jag har några handhållna Ledlenser med zoom ("Advanced Focus System") men ingen som lyser jämnt över i närheten av 120 grader.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det har åter blivit mörkt. Det suger verkligen när det blir mörkt så tidigt. Jag vet inte vad jag ska göra resten av dagen. Förvisso...
2
Svar
20
· Visningar
1 604
Senast: Wille
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 292
Senast: Buongusto
·
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 501
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 841
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp