Bästa picknickmaten?

Malin_L

Trådstartare
Jag skulle behöva tips på vad ni tycker är bästa picknickmaten? Jag har fastnat i sallad och det vill jag inte ha. Så kom med era bästa förslag!
 
Plockmat! Vi brukar köra på 1-2 ostar (typ gruyere och delice de bourgogne), ett gott bröd (focaccia eller pain riche kanske), kex eller crostini, köpe-hummous, körsbärstomater, ev lite chark, frukt (melon/physalis/jordgubbar), oliver. Typ det! :d
 
Jag skulle behöva tips på vad ni tycker är bästa picknickmaten? Jag har fastnat i sallad och det vill jag inte ha. Så kom med era bästa förslag!

Håller med @VLMF om diverse plock och lägger till att det finns ju fler röror än hummus, tex melitzanosalata som jag vet att du gillar :D plus grönsaker som morötter och gurka skurna i stavar. Det blir ju gott crunch utan att det är "salladigt".
 
Jag brukar gilla att gå loss i delikatess/charkdisken på litet olika kall plockmat, som marinerade kycklingspett, nån god skinka, sådana saker. Härom dagen åt vi en hel nygrillad kyckling som jag rensat hemma, tillsammans med butikens egen grekiska sallad och tsatziki.
 
Vi brukar köra på plock likt ovan (bröd, röror typ hummus, grönsaker, frukt).
Eller tunnbrödsrullar med till exempel laxröra eller färskost, vegoskinka och paprika.
Potatissallad (krämig eller med vinägrett) och grilla korv.
Potatissallad och hårda tunnbröd.
Vegetarisk gubbröra i wraps eller på hårda tunnbröd.
Pastasallad.
 

Liknande trådar

Mat Kokade potatis till maten för första gången på väldigt länge. Blev ett gäng täter över och nu har jag fastnat lite i vad man kan använda...
2
Svar
29
· Visningar
1 182
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Hej Nuvarande täcke, äldre Engmo Dun, ger upp mer o mer i värmen. Behöver därför ha ett nytt. Kroppen behöver värme o vill ha lite...
2
Svar
29
· Visningar
1 216
Senast: Jeps
·
Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 187
Mat Jag har både fransyska och högrev i frysen och har tänkt använda det till köttgryta respektive gulaschsoppa. Men vilket kött passar bäst...
2
Svar
22
· Visningar
712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp