Bästa pris på lusern

Kraffts Lucernpellets 25 (?) kg, 92 kr på Granngården.
Kraffts Lucernhack 25 kg, 118 kr på Granngården.
Betfor snitslad 25 kg ca 70 kr.
Allt inkl moms.

Blev lite förvånad förra veckan då jag såg att 30 kg soja kostade 260 kr uppe i Östersund, medan den kostar 133 kr här. Båda ställena var Granngården... :crazy:
 
Snåla skåningar..?

Tack!
Mina priser inkl moms är
Lusern pellets 3,56/kg
Betfor 3,38/kg
Lusern, hack 4,80/kg

Nu söker jag billigare alternativ. Betfor var billigare i Skåne. Behöver ej vara kraffts lusern (med deras och Granngårdens påslag).

Finns det inga snåla skåningar?
 
Ingen som känner till någon valltork som säljer säck direkt till bra pris?
 
Sv: Bästa pris på lusern

Någon som vet vart man kan köpa billigt hästfoder norr om stockholm?
Eller har vi bara Granngården i Arninge som val?
 
Sv: Bästa pris på lusern

Let upp första bästa bonde som har betfor, du får garanterat mycket bättre priser!
 
Sv: Bästa pris på lusern

something skrev:
Let upp första bästa bonde som har betfor, du får garanterat mycket bättre priser!

Fast även bonden får betala mer p.g.a frakten. Sockerfabriken finns i Skåne (än så länge). :angel: Me kanske du slipper betala momsen och då blir det ju billigare iallafall. (Klart att det är billigare att köpa pallvis än säckvis)

Vet att Eko säljer betfor till vettigt pris. (om man köper säckvis)

Själv köper vi betfor, pallar, via Sockerbruket så det blir betydligt billigare.

Luzern har jag aldrig köpt. Ingen aning om priset.
 
Sv: Bästa pris på lusern

Jag brukar inte handla betfor hos någon bonde, för jag känner ingen :p
Men andra personer i stallen runt om brukar köra iväg och hämta en säck, betalar knappt någonting alls. :D
 
Sv: Bästa pris på lusern

Ingen som vet vart man kan hitta billig lucern då?
Har aldrig fodrat med det, men högivan innehåller för lite protein i år =(
 
Sv: Bästa pris på lusern

vet du vad eko har för pris på betforn?? finns den i peletrerad där?

ska iväg och köpa foder där ifrån på tisdag.. för visst har de fibergi som de står att de är återförsäljare till..

(vet att jag kan ringa dem, men kanske snabbare att få svar här)

/M
 
Sv: Bästa pris på lusern

aenglah skrev:
Någon som vet vart man kan köpa billigt hästfoder norr om stockholm?
Eller har vi bara Granngården i Arninge som val?
billigt och billigt...
täby stall och foder, vid galoppen har ju hippo och betfor
sedan har du granngården i norrtälje, rimbo och några till.
i bergshamra har du en kvinna som säljer eggersmann
granngården i arninge får vi väl se hur länge den får finnas kvar i koncernen med de förluster den butiken gör...

jag VET att granngården i Arninge lägger på en hel del extra på fodret, mest för att täcka spillet som blir från transporterna. i princip går 1-3 säckar sönder för varje pall som kommer....

Nu finns det ju en lösning på det, dels så får man 10 % om man köper en helpall med ettfoder, vilket oftast inte är något problem att bli av med, snarare att förvara, för det håller sig hela säsongen.
går man ihop kan det vara lättare.
sedan kan man skaffa konto och förhandla till sig ett bättre pris.
man kan vara klubbmedlem och få 2% i retur på det man köper (blir ju en del)

och är man riktigt på G så beställer man fodret direkt från lantmännen och får det hemkört. tror dock att 3 pall är minsta lasten, men då skall man ha något att lasta av dem med.
 
Sv: Bästa pris på lusern

Hallå, på dig !!!

Jag betalar för Lucern eller Green Power, hos Börjes i Tingsryd 95 kronor, för en säck med samma antal kilo som ifrån lantmännen.
Du får ringa först, för det är ofta slut.
 
Sv: Bästa pris på lusern

Kvarnbyfoders lucern kostar 2,54 kr/kg + moms om man köper minst en halvpall. Dessa priser gäller i Värmland men det kan ju knappast vara dyrare i Skåne eftersom fodret kommer därifrån. Det innehåller också hela 150 g smb rp per kg jämfört med Kraffts som väl ligger på 105.
 
Sv: Bästa pris på lusern

Finns det några andra leverantörer av lusern hack än granngården? har bara hittat pellets hos de andra
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 322
Senast: Shixle
·
Hundhälsa 3 år gammal bruksschäfer, hane. Äter idag 1 kg VOM Taste per dag + olja och gotte. Behöver gå upp mer i vikt. VOM kostar mig idag ca...
2
Svar
32
· Visningar
1 923
Senast: Red_Chili
·
Juridik & Ekonomi Erkänner att jag inte kan det där med procenträkning men när Coop säger att de sänker priserna på frukt och grönt med 12% och att de då...
2
Svar
22
· Visningar
1 765
Senast: Gnist
·
Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19...
2
Svar
30
· Visningar
1 495
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp