Bästa regnoverallen?

Myrten

Trådstartare
Eftersom jag är en klant lyckades jag förmodligen tappa regnoverallen på väg till bilen när jag var på utställning för ett par veckor sedan. Har letat som en tok, men overallen är putz weg. Behöver alltså en ny. Den gamla (köpt typ 2006) var Häromis egen i galon. Finns tydligen inte längre, så vad köpa istället?

Jag använder bara regnoverall när vi ska på utställning och om vi ska på besök hemma hos någon. Annars får hunden bli blöt (fön finns om hon blir blöt och kall). Alltså behöver jag inte någon fancy overall. Hunden är en cockertik på den mindre sidan (knappt 11 kg).

Förslag?
 
Eftersom jag är en klant lyckades jag förmodligen tappa regnoverallen på väg till bilen när jag var på utställning för ett par veckor sedan. Har letat som en tok, men overallen är putz weg. Behöver alltså en ny. Den gamla (köpt typ 2006) var Häromis egen i galon. Finns tydligen inte längre, så vad köpa istället?

Jag använder bara regnoverall när vi ska på utställning och om vi ska på besök hemma hos någon. Annars får hunden bli blöt (fön finns om hon blir blöt och kall). Alltså behöver jag inte någon fancy overall. Hunden är en cockertik på den mindre sidan (knappt 11 kg).

Förslag?
Om du inte vill ha något fancy så har åtminstone hööks haft två olika typer av regnoveraller tidigare.
 
Hööks hade jättebra regnoveraller förut, jag har haft mina i många år. Nu har de en ny modell som sitter annorlunda men som troligen är bra i övrigt, så testa den och om den passar din hund är den säkert ett väldigt bra köp.

Mina hundar har ju annan passform än vanliga hundar, så saker kan vara jättebra för andra även om vi bedömer passformen som usel :p
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag behöver tips och råd. I min familj har vi alltid haft hundar och för tillfället har jag två stycken. Jag har en blandras valp...
2 3
Svar
54
· Visningar
9 092
Senast: Dino2018
·
Övr. Hund Hej! Jag är i behov av en regnoverall till hunden, det har kommit rejält med snö hos oss och hundstackaren kan knappt gå pågrund av...
Svar
10
· Visningar
1 515
Senast: Snuffsan
·
Foder & Strö Jag skaffade häst för ett halvår sedan och har lite bryderier i mitt stall. Jag har aldrig haft häst innan, men även de som har stallet...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 591
Hästmänniskan Jag har besökt och haft hästar uppstallade i en hel del stall. I vart och ett av dessa har vi haft vad jag kallar en "stalltomte". En...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
15 465
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp