Bästa reseryggsäcken?

Otherside

Trådstartare
Dottern ska resa till Australien i mars, på work- and travelvisum. Förutom medelstor resväska behöver hon en lagom stor reseryggsäck att ha lite nödvändigheter i, med många fack utanpå och vettig ergonomisk uppbyggnad. Där finns en uppsjö!!! Någon här som har en favorit? Den ska knappast användas vid långa backpack-vandringar men fungera någolunda vid själva resan (i kabinen) och på kortare utflykter/vandringar. Tips, någon?
 
När jag flyger gillar jag att ha min duffelväska från Eagle Creek som kabinväska, den går att använda som (riktigt hyfsad) ryggsäck, med axelrem eller bäras i handen. Dessutom väger den under ett kilo så den snor inte vikt från packningen. Den har en väl vadderad datorficka också. Jag kompletterar med en handväska från Reisenthel, jag gillar deras Multibag bäst. Den har massor av fiffiga fack och är lätt att knöla in under sätet framför.
 
Jag har mest koll på vandringsryggsäckar så kan inte tipsa om modeller, men tipsar om mitt favoritmärke i alla fall: Osprey. Kolla hemsidan, de har bra info och bilder på deras modeller.
 
Kan en dagsryggsäckar (för vandring) vara ngt? Jag har en Tempest 30 l från Osprey som jag är riktigt nöjd med. Används för dagsvandringar. Möjligen kanske behövs en lite större ryggsäck typ 40 l.
 
Jag har en 15-literns Salomon löparryggsäck som är suverän till diverse dagsturer när man är på semester. Den har ett expanderbart ytterfack och plats för vätskeblåsa. Dvs det är lätt att få med sig ordentligt med vatten om man är i varmare länder och den går att göra mindre/större beroende på hur mycket saker man har med sig.
 
Jag har också en duffel från Eagle Creek, precis som @svea. Den passar som handbagage, är lätt och sväljer ändå en hel del. Jag har tom lyckats få ner en veckas packning för tjänsteresa i den. Den går att bära som vanlig väska, med axelrem eller som rygga. Dessutom gillar jag Eagle Creeks packväskor och i den här ryggan passar de förstås perfekt.
 
Underbart!! Tack för alla svar!! Nu ska jag sätta mig ner med dottern och Googla. Viktigt att den ser någolunda snygg ut, också...! Tack! :heartheart:heart
 
Osprey transporter är en helt grym kabinryggsäck.
Jag får lite panik nu när jag skrivet och inser att jag inte längre kan låna (ex)sambons...
 
Tack igen, alla!! Det blev en svart Osprey Questa! Vill dottern inte ha den så behåller jag den mer än gärna själv!

Nu ska vi bara hitta en resväska... Hon vill ha STÖRSTA modellen men jag försöker bromsa lite.... Vem vill släpa på en jättekappsäck runt Australien?
 
Har sökt en rejäl ryggsäck åt bonusdottern, att framför allt bära tunga tegelstensböcker och laptop till universitetet med - men också som fungerande weekendväska eller dagstursdito.
Skallkrav: Laptopfack. Fungerande adminsektion. Höftbälte. Gott om små fack.

En helt omöjlig kombination, visade sig.
Antingen var det viktmässigt lätta dagstursväskor, med ett eller två jättefack i, eller så chicka weekendväskor för det urbana jetset-livet - men då utan det vikträddande höftbältet.

Så verkade det som om ett företag analyserat våra fruktlösa googlingar, och uppfunnit följande kreation - denna 28-liters Fjällräven-skapelse för 2000 pix.

https://www.eventyrsport.se/singi-28-0831901726.html?&c=233069&s=18502
 
Har sökt en rejäl ryggsäck åt bonusdottern, att framför allt bära tunga tegelstensböcker och laptop till universitetet med - men också som fungerande weekendväska eller dagstursdito.
Skallkrav: Laptopfack. Fungerande adminsektion. Höftbälte. Gott om små fack.

En helt omöjlig kombination, visade sig.
Antingen var det viktmässigt lätta dagstursväskor, med ett eller två jättefack i, eller så chicka weekendväskor för det urbana jetset-livet - men då utan det vikträddande höftbältet.

Så verkade det som om ett företag analyserat våra fruktlösa googlingar, och uppfunnit följande kreation - denna 28-liters Fjällräven-skapelse för 2000 pix.

https://www.eventyrsport.se/singi-28-0831901726.html?&c=233069&s=18502
Bästa Fjällräven!! :heart
 
Tack igen, alla!! Det blev en svart Osprey Questa! Vill dottern inte ha den så behåller jag den mer än gärna själv!

Nu ska vi bara hitta en resväska... Hon vill ha STÖRSTA modellen men jag försöker bromsa lite.... Vem vill släpa på en jättekappsäck runt Australien?

Jag hade satsat på en med hårt skal men absolut inte största modellen.
Allt hon behöver går att köpa här i Aus dessutom om hon skulle glömma något hemma.
Ska hon bo på hostel osv så är det ofta trångt i delade rum med.

Alla packar Alltid för mycket!
Jag själv hade med mig typ 5 par skor första gången. 8 par byxor/jeans, 4 långärmade tröjor, 2 jackor mm.... gav bort det mesta under resans gång.
 
Jag hade satsat på en med hårt skal men absolut inte största modellen.
Allt hon behöver går att köpa här i Aus dessutom om hon skulle glömma något hemma.
Ska hon bo på hostel osv så är det ofta trångt i delade rum med.

Alla packar Alltid för mycket!
Jag själv hade med mig typ 5 par skor första gången. 8 par byxor/jeans, 4 långärmade tröjor, 2 jackor mm.... gav bort det mesta under resans gång.
Precis så jag också tänker. Tack!!
 
Nu ska vi bara hitta en resväska... Hon vill ha STÖRSTA modellen men jag försöker bromsa lite.... Vem vill släpa på en jättekappsäck runt Australien?
Problemet med de stora väskorna är att man får plats med för mycket, så resväskan blir för tung för att åka med gratis. Helt plötsligt står man där och behöver betala övervikt på 1000:- för att man får plats med för mycket.

Det är bättre att köpa två "normalstora" eftersom det inte blir samma överviktskostnad på dem. En extra väska behöver man normalt sett inte betala mer än ett par hundra kronor för att ta med, men en väska som väger mer än 25 kg blir övervikt. Man får helt enkelt betala för att personalen ska lyfta tungt, och inte för att man tar med sig mer vikt.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Dottern ska som sagt till Australien i mars, har work-and-travelvisum som räcker ett år. Nu är vi osäkra på hur vi ska lösa...
Svar
15
· Visningar
1 444
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp