Bästa Ridhjälmen?

ja har en john whitaker! suuperbra! =) jätteskön å jättebra :) min kosta 2900
 
Jag har ett stort långsmalt huvud. Den enda hjälmen som inte är jätte dyr, som jag ser någolunda osvampig ut är Jofa. Och hur snygg är den egentligen :crazy: Men Champion är skön och kanske passar männinskor med litet runt huvud :p
 
har oxå en casco..
har äggformat huvud så d va den enda som passa min skalle...
helt underbar...
red hoppträning i somras i typ 30 graders värme och där jag var minst svettig va i huvudet eftesom den ventilerar så otroligt bra...
plus att den e snygg oxå...ser inte ut som d vanliga cykel-ridhjälmarna..
att den sen ställs in efter DITT huvud e ju gö´bra eftersom den då ger maximalt skydd....

:banana:Charlie :banana:
 
Champinjon showring har jag haft i alla år.

Den är något billigare på Ekohallen än på Hööks om du är intresserad.

Häls Milla :smirk:
 
jag har faktiskt två. :angel:..en för vinter och en för sommar... den jag har på vinter är en vanlig sammetshjälm, den på sommaren är en GPA lookalike. jacson....
 
Jag rekomenderar IRH (ca 1200:-)skön och sval hjälm med bra ventilation och passform.Har även haft Champion och de är sköna ,men varma och tappar färgen.ABSOLUT INTE Casco hjälm pga dålig serviceattityd från importören då min hjälm delade sig i två delar utan att ha slagit i hjälmen.En sådan skräphjälm bojkottar jag och mitt huvud.
 
den bästa jag haft är min chales owen show hat, urskön sen är den ju väldigt snygg också.
 
oj oj, kan säga att den hjälm jag har är kanonskön. En LAS lättviktshjälm från Hansbo. inte så dyr heller. kring 1500:-
men en GPA vill man ju alltid ha;)
 
bästa ridhjälm

jag tycker att plast hjälmen är bäst även fast sametshjälmen är snyggast och skönast. :cool:
plast hjälmen är inte snygg men den är mycket bra om man ramlar av. :D
kram/mona :bump:
 
Jag köpte min i Globen förra året. En Hansbro, med läderremmar, superskön rem undre hakan, mkt lättvikt, andas, mjuk o skön, och sammetsklädd.
Helt underbar!!!¨
Och jag har inte haft ont i huvet en enda gång sen jag började med denna!!! :bow: :love: *superglad*

Tyvärr vet jag inte var de finns att få tag på, eller vad de kostar.
Jag betalade 500:- (mässpris), och då hade ord.pris varit 1100:-... :D :D :D

Lycka till i letandet!!!
 
Har en GPA titan och en John Whitaker i strlk 58 som e till salu...nån som e intresserad??
 
Sv: Bästa Ridhjälmen?

Själv har jag gpa speed air. Man svettas inte,den är lätt och väldigt skön att ha på sig. Den är väldigt dyr men den är bäst. Den kostar runt 5000kr och finns att köpa på de flesta hästaffärer och på internet.
 

Liknande trådar

Utrustning Skulle vilja ge mitt syskonbarn en ridhjälm. Tips på modell eller vad jag bör tänka på? Hon är fem år och ”åker” på min häst någon...
Svar
2
· Visningar
284
Utrustning Efter ett par års uppehåll från ridning ska jag nu köpa mig en ny häst och har insett att min lastgamla hjälm har gjort sitt. Så jag...
2
Svar
35
· Visningar
1 113
Senast: WBanna
·
Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
305
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp