Bästa Ridhjälmen?

F

furreburre

Ska köpa ny hjälm och undrar vilken hjälm som ni tycker är bäst?
Tips på affär och pris etc?

Tacksam för svar! :bow:
 
Enligt mitt tycke och smak är Championhjälmen klart skönast och den sitter väldigt bra! Den är tyvärr rätt dyr.. 850kr. Den finns på Hööks.
 
Dyr ?? :crazy:

jag har haft en massa hjlmar men gillar Whitakern med läderband bäst, stter bra på huvudet
 
Utöver min gamla Wembley så har jag bara provat Champion Showring. Rekommenderar den dock - mycket bekväm! :D
 
Har hatt utallige Champion opp gjennom årene, og har nå gått over til Casco. Fordelen med Casco er at den passer til ethvert hode. Ikke så dyr i innkjøp er den heller. Og god ventilasjon og lett vekt.
 
GPA, super skön, man svettas inte, lättvikt och snygg!
Dock dyr, ca 3000 kr men väl värd sitt pris.
 
Jag tycker också bäst om Champion! :)

Trillade av i min förra veckan, landade på huvudet och kände inte av något alls (i huvudet :D).

Ska köpa en ny i morgon!!!
 
jag är också champion frälst! Min är dock grön så det matchar inte min svart kavaj :crazy:
 
Jag har haft en massa hjalmar under arens lopp, men de basta har varit min gamla marinbla "Champion Showring" och min nya GPA Pikuer.
 
Jag skulle vilja säga att det är väldigt individuellt beroende på vad man har för huvudform olika hjälmar är ju olika i modellen och passar därför olika bra. Det är bara att prova på tills man hittar en som känns skön och som man ser minst ut som en champinjon i!! =)
 
Jag har också en Champion. Det är visseligen några år sedan jag köpte den, men det var den enda jag inte såg ut som en svamp i.
 
Vill slå ett slag för CASCO, kanonskön med inställningsmöjligheter, ventilera jättebra OCH man kan ta av ALLT foder och tvätta det :love: :love: :love:. Tycker INTE om unkna, sura hjälmar som inte hinner torka från dag till dag :devil:.
 
tack för alla svar! :bow:
Ska nog ta en tur förbi hööks i kungens kurva nu när det öppnar på torsdag.. :idea:

Fast Casco hjälmen verkar ju också riktigt bra, var kan man köpa den?

Mvh Lotta
 
CRW hjälmen är också skön (men champion är bättre :love:) men det känns som om den slutar långt upp på huvudet, men den är ju billigare.
 
Har precis köpt en jacson-hjälm för 780:-, ett bra pris tycker jag! :D
Sprengerstigbyglarna jag köpte samtidigt var dyrare... 1295:- :crazy:
 
jag har en Casco, älskar den :love:
jag köpte den på ridsportaffären inne i Torp köpcentrum. Finns nog att köpa på många ställen. Ett extra plus för den är att den finns i två storlekar i stl 52-57 och 57-62. man vrider in den exakta storleken på hjälmen med en grej i nacken, på det sättet passar hjälmen precis _ditt_ huvud!!
På den här sidan kan man beställa: http://www.henrikssonsridsport.se/
 
Mina favoriter är Charles Owen och GPA Pikeur. Men det är inga lågrpis hjälmar precis. De kostar mellan 2000 och 4000. Men jag tycker de är skönast o snyggast!
 

Liknande trådar

Utrustning Skulle vilja ge mitt syskonbarn en ridhjälm. Tips på modell eller vad jag bör tänka på? Hon är fem år och ”åker” på min häst någon...
Svar
2
· Visningar
270
Utrustning Efter ett par års uppehåll från ridning ska jag nu köpa mig en ny häst och har insett att min lastgamla hjälm har gjort sitt. Så jag...
2
Svar
34
· Visningar
915
Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
255
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 795
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp