Bästa (rymningssäkra) kattselen?

Breen

Trådstartare
Jag har en innekatt som envisas med att vara i överhull. Han har tillgång till rastgård men rör sig väldigt lite. Tänkte därför att jag skulle ta med honom ut i trädgården och på promenader om han vill. Men det är några år sedan han senast gick i sele och när jag nu testat i helgen, så känns det som att risken är stor att han ska slingra sig ur selen jag har. Jag är livrädd för att råka tappa en äldre innekatt utomhus. Så är det någon som har erfarenhet av olika kattselar och tycker att någon modell känns säkrare än andra?
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 309
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 197
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 650
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp