Bästa sättet att få bort stearin?

TheRedLightning

Trådstartare
Jag funderar på vilket som är det bästa sättet (gärna snabbt och effektivt) att få bort stearin från ett bord av trä?
Känns inte direkt som jag kan göra som vi gjorde i kyrkan när det spilldes stearin på mattan och strök upp det med hjälp av ett papper och strykjärn.

Har provat lite olika och även försökt googla mig till svar men hittar inget, så tänkte jag kan fråga här. Kanske är det någon som sitter på det där ultimata husmors tipset? :)

Tack på förhand.
 
1. Skrapa bort det värsta med en smörkniv i plast, alternativt försiktigt med en matkniv
2. Värmepistol eller hårtork för att smälta resterna, torka upp med hushållspapper eller tyg
3. Ajax och disktrasa fixar eventuella rester
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 565
Senast: anna_panna
·
Hundträning Hej! Jag har haft min Malinois tik i ungefär en månad. Hon är nu 16 veckor gammal. Allt har fungerat jätte bra och hon lär sig otroligt...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 534
Senast: Migo
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 582
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Hej alla kloka bukefalister. Behöver er hjälp med bästa sättet att få bort hundgår från kläderna. Min arbetströja ser förfärlig ut då...
2
Svar
34
· Visningar
13 991
Senast: lislolaslo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp