Bästa sättet få bort hundhår?

Någon som har testat de där kladdiga grejerna som ser ut som en tass? De som ska in i tvättmaskinen ihop med tvätten alltså.
 
Inte alls faktiskt! Har bara hänt 2 gånger under mina 8 år med dobermann 😁
Fasen, här har det hänt 4 gånger i veckan senaste tiden :eek: främst när jag är ute och har snörkängor på mig så det är mest krångligt att få väck :p
Tack och lov har dom precis släppt all päls som ska släppas, så nu hoppas jag slippa tills i höst.....
 
Någon som har testat de där kladdiga grejerna som ser ut som en tass? De som ska in i tvättmaskinen ihop med tvätten alltså.
Ja jag har testat! Funkar inte särskilt bra i vare sig tvättmaskin eller torktumlare. Men funkar klockrent att dutta med på kläder. Allt fastnar och bara skölja av sen, så får man se fram emot att rensa avloppet inom en snar framtid.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla hundmänniskor! Jag skulle behöva råd! Har precis blivit jourhem åt en 4 årig kille från Rumänien då de som adopterade honom...
2
Svar
33
· Visningar
3 464
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Har haft en del hundar genom åren, korthåriga, långhåriga, trimraser osv. Så självklart har jag haft hundar som fäller! Trodde jag...
Svar
4
· Visningar
924
Hemmet Jag funderar på vilket som är det bästa sättet (gärna snabbt och effektivt) att få bort stearin från ett bord av trä? Känns inte direkt...
Svar
4
· Visningar
12 526
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 861
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp