Bästa sittplatsen - konsert

aida

Trådstartare
Om ni går på konsert/musikal med sittplatser, vart sitter ni helst? Parkett - stolar på golv, sidorna där det är lutning på golvet, bakom parketten med lutning på golvet? (hoppas ni fattar)
Jag kan inte bestämma mig för vart jag ska boka plats, till saken hör också att jag är ganska kort och tycker det är jobbigt om jag hamnar bakom en lång person och att sitta på ett platt golv gör ju då inte saken bättre, men det är ju inte roligt att hamna för långt ifrån heller!
Om man bokar en plats ganska nära scenen, blir det som att sitta långt fram i en biograf då att man får titta uppåt? Nä, jag är inte så van konsertbesökare :D
 
Jag vet itne hur det är att sitta på parkett (d.v.s. på golvet). Där brukar det alltid vara ståplatser på de konserter jag varit på. Men på läktaren hyfsat nära scenen brukar vara bra platser tycker jag. Då slipper man riskera en långperson framför också.
 
Olika beroende på lokal, vilka som är på scenen och priset. Opera är dyrt, så då tar jag alltid billiga platser längs upp på en balkong typ. Orkestermusik vill jag sitta typ i mitten av lokalen. Är det dans på stället jag oftast går på vill jag sitta i mitten långt fram, är det det andra stället som är betydligt mindre vill jag sitta i mitten på mittenraden.
 
Beror på vad det är för lokal och vad jag ska se, men på operan väljer jag helst 1:a balkong, första raden. Då har även jag en chans att se. Tyvärr offrar man ju lite av ljudet jämfört med mitt på parkett, så är det konsert kan jag välja annorlunda.
 
Om ni går på konsert/musikal med sittplatser, vart sitter ni helst? Parkett - stolar på golv, sidorna där det är lutning på golvet, bakom parketten med lutning på golvet? (hoppas ni fattar)
Jag kan inte bestämma mig för vart jag ska boka plats, till saken hör också att jag är ganska kort och tycker det är jobbigt om jag hamnar bakom en lång person och att sitta på ett platt golv gör ju då inte saken bättre, men det är ju inte roligt att hamna för långt ifrån heller!
Om man bokar en plats ganska nära scenen, blir det som att sitta långt fram i en biograf då att man får titta uppåt? Nä, jag är inte så van konsertbesökare :D

Första raden, i mitten, på upphöjd läktarplats, absolut inte parkett. (En gång fick vi plats på handikappläktarplats som var perfekt men det kan man ju inte boka i förväg. )

Men det beror väldigt mycket på lokalen också, ovan är bara min tumregel.

Bokar man en plats nära scenen på ”fel” typ av konsert så riskerar man att få delta utan att få betalt. Inte min grej i alla fall :p
 
Nu har jag aldrig varit sittande på konsert, men det brukar ju alltid vara visst avstånd mellan publik och scen, så även om man sitter närmast så bör det gå att titta ganska bekvämt utan att behöva stirra rakt upp och få ont i nacken :)

I princip alla gånger jag varit på konsert har jag stått allra längst fram i mitten och trängts :love: Det var ju dock ett tag sedan nu.
 
Inser att konsert är fel ordval :angel: det är musikal, men jag går dit mest pga av att huvudrollsinnehavarna är 2 av mina favoritsångare:love:
Så jag vill både se och höra bra. Det är på Malmö arena, ganska stort tror jag… men kanske ska satsa på en av de nedre raderna på läktaren då, så jag kommer upp en bit. Tror inte jag orkar sitta och vrida på huvudet så länge, så får nog bli rakt framför scenen (bakom parketten).
Tack för input!
 
Inser att konsert är fel ordval :angel: det är musikal, men jag går dit mest pga av att huvudrollsinnehavarna är 2 av mina favoritsångare:love:
Så jag vill både se och höra bra. Det är på Malmö arena, ganska stort tror jag… men kanske ska satsa på en av de nedre raderna på läktaren då, så jag kommer upp en bit. Tror inte jag orkar sitta och vrida på huvudet så länge, så får nog bli rakt framför scenen (bakom parketten).
Tack för input!

Menar du bortre kortsida? Det är långt bort på Malmö Arena. Jag rekommenderar det inte om du har ett val.

På läktaren långt fram (men inte så långt fram att det blir bredvid scenen) och så nedre halvan hade jag satsat på.
 
Menar du bortre kortsida? Det är långt bort på Malmö Arena. Jag rekommenderar det inte om du har ett val.

På läktaren långt fram (men inte så långt fram att det blir bredvid scenen) och så nedre halvan hade jag satsat på.
Ja, tänkte det, det blir för långt alltså? Är det inte jobbigt att sitta och titta ”snett” helatiden från långsidan?
Finns en hel del att välja på än så länge…
 
Ja, tänkte det, det blir för långt alltså? Är det inte jobbigt att sitta och titta ”snett” helatiden från långsidan?
Finns en hel del att välja på än så länge…

Alltså personerna på scenen är jättesmå om man sitter på bortre kortsidan!

Jag tycker inte det blir så snett. Inte om man sitter rätt långt fram. Då ser man scenen liksom lite från sidan. Längst bak hade jag bara att om det inte fanns nåt annat val.
 
Menar du bortre kortsida? Det är långt bort på Malmö Arena. Jag rekommenderar det inte om du har ett val.

På läktaren långt fram (men inte så långt fram att det blir bredvid scenen) och så nedre halvan hade jag satsat på.
Håller med. Jag antar TS ska titta på Jesus Christ Superstar och då hade jag valt lägre raderna på A15/A6 Då ser du scenen bra och kan se ansiktet på artisterna.
 
Håller med. Jag antar TS ska titta på Jesus Christ Superstar och då hade jag valt lägre raderna på A15/A6 Då ser du scenen bra och kan se ansiktet på artisterna.
Yes den är det. Ah okej, då lyssnar jag på er och bokar på långsidan och hoppas på att jag inte får nackspärr :D
Tack!
 

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 770
Senast: jemeni
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 485
Senast: Ajda
·
Skola & Jobb Någon här på Buke som gjort det, och hur får man livet och ekonomin att gå ihop? Jag har en kandidatexamen sedan fem år tillbaks och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 818
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp