Bästa stigbygelskydden

Fiorano

Trådstartare
Vilka är dina favoriter? Jag har nu varianten med påsar men tycker de är lite klumpiga så funderar på Eskadrons variant som bara sitter över nederdelen. De är väldigt billiga i jämförelse med tex Equipes i samma modell-är det verkligen så stor skillnad i funktionen?
 
Vi har från sadelmagasinet, som väl iofs är från horse guard, de är lagom tighta, enkla att dra på och med hål om man har vanliga stigläder som man ska dra igenom. De från hööks funkar om man har bredare stigbyglar än vanliga i metall, annars ramlar de av.
 
Jag tror eskadrons fungerar utmärkt. Jag har hööks. De går men man får ta i litegrann på bredare plattor.
 
Jag har inga stigbygelskydd men jag har prestiges sadelöverdrag i stället som det är fickor på. I fickorna sätter jag stigbyglarna upp-och-ner (för bred fotplatta för att ha dem rättvända), så slår de inte mot benen och repar inte sadeln. Lite ot men ett bra tips på samma ämne.
 
Följer denna tråden. Har ett par Ophena som är öppna på ena sidan och har svårt att hitta skydd som både sitter bra och är tillräckligt rymliga då plattan är ganska kraftig.
 
Jag använder ett par fluffiga strumpor som jag drar över stigbyglarna! 😁 Lätta att dra över då dem är elastiska!
 
Eskadrons är superbra. Passar på fint på mina stigbyglar med bred platta 👍🏻

Har liknande från Erreplus men de är mindre.
 
Det blev Eskadrons! Väldigt mycket smidigare än påsarna!
20221227_194327.jpg
 
Sen på bollen men har eskadrona sen ett år cirka och kan inte tänka mig andra. Skyddar men superenkla och snabbt att ta av/på. Även nätta nog att ha i fickan om man vill promenera avsuttet I början/slutet av passet
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 292
Senast: Buongusto
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Squie
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
804
Senast: escodobe
·
Trädgård & Växter Jag funderar på att köpa robotgräsklippare och även om det senaste åren inte varit några igelkottar häromkring vill jag ju ha en som är...
Svar
9
· Visningar
993
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp