Bästa terrängskydden

Vilka är de bästa skydden?

  • Dalmar

    Röster: 1 6,7%
  • Kentucky

    Röster: 0 0,0%
  • Verdus

    Röster: 1 6,7%
  • Hööks

    Röster: 0 0,0%
  • Annat

    Röster: 13 86,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    15
klickade hem gera skydden :o! får se hur de är irl och försöka prova dem utan att håra ner :angel:.
 
Var de stora el små i storleken?

Normala Typ. Ganska lika NEW. Men jag provade inte terrängskydden utan två andra skydd. I storlek II/M. Fröken är lite knepig i storleken och har inte haft henne så länge att jag har full koll. Hon har en uppsättning skydd i full som är förstora. NEW i M blev bra på längden men för korta runt om. Har ett par märkeslösa i L som sitter som en smäck.

Gera i M blev okej på längden men för små runt om. Rejält för små. Har bett att få byta till III/L men är rädd det blir för långt ffa men får väl se.
 
Normala Typ. Ganska lika NEW. Men jag provade inte terrängskydden utan två andra skydd. I storlek II/M. Fröken är lite knepig i storleken och har inte haft henne så länge att jag har full koll. Hon har en uppsättning skydd i full som är förstora. NEW i M blev bra på längden men för korta runt om. Har ett par märkeslösa i L som sitter som en smäck.

Gera i M blev okej på längden men för små runt om. Rejält för små. Har bett att få byta till III/L men är rädd det blir för långt ffa men får väl se.
Jag beställde L och hoppas att det passar :), har L i eskadron och hade i hööks terräng skydd. Dock så har man allt på det yttersta..
 
Hej! Väcker liv i denna tråd. Är intresserad av Gera-skydden till kraftig D-ponny (NF) med långa och håriga ben. Är du nöjd med dina skydd @Buck?

Hur sitter dom och hur har dom hållt?

Jag beställde L och hoppas att det passar :), har L i eskadron och hade i hööks terräng skydd. Dock så har man allt på det yttersta..
 
Hej! Väcker liv i denna tråd. Är intresserad av Gera-skydden till kraftig D-ponny (NF) med långa och håriga ben. Är du nöjd med dina skydd @Buck?

Hur sitter dom och hur har dom hållt?
Lämnade tillbaka dom direkt, Hade på dom under en 15 min lång tömkörnings i skritt längst rak grusväg. De snurrade nästan helt om och gav skav på 2 ben..
 
Modellen heter Cross Country så det är ju inte så konstigt att @Buck kallar dem fälttävlansskydd :)

Jag har dessa: http://www.hippotique.se/hast/utrustning/trizone-airlite-falttavlansskydd från Trizone och dessa: http://www.woofwear.com/for-horses/cross-country-boots/smart-event-boot-front_small.html från WoofWear. Båda heter fälttävlansskydd men inga skenor. Sedan om man tycker det är rätt eller inte är en annan femma. Jag är glad att äntligen hittat ngt annat än strykkappor som öht funkar på min häst (korta skenor as hell).
Jag är på jakt efter nya fälttävlanskydd. Jag är jättesugen på Woofs smart event är du nöjd med dem?

Viktigt för mig är att benen hålls svala samt att skydden är enkla att tvätta.

Jag har haft NEW airflow men är tyvärr inte lika imponerad av hållbarheten som andra. Mina är mest i trasor efter tre år, därav ska nya införskaffas.

Den svenska återförsäljare som jag köpte mina new hos har inte kvar dem, annars hade jag kanske testat "light" versionen, jag älskar passform och ventilation.
 
Jag är på jakt efter nya fälttävlanskydd. Jag är jättesugen på Woofs smart event är du nöjd med dem?

Viktigt för mig är att benen hålls svala samt att skydden är enkla att tvätta.

Jag har haft NEW airflow men är tyvärr inte lika imponerad av hållbarheten som andra. Mina är mest i trasor efter tre år, därav ska nya införskaffas.

Den svenska återförsäljare som jag köpte mina new hos har inte kvar dem, annars hade jag kanske testat "light" versionen, jag älskar passform och ventilation.

Gillar du inte Airflows kvalité så blir du nog inte nöjd med Woofwear. En helt del oskyddad neorpen som ju slits om den utsätts för stryk. Inte heller jättesvala, spec inte jämfört med Airflow (mina favoriter men passar ej hästen).

Men jag är fortfarande väldigt nöjd med mina. Allt åker ner o skaver lätt på min men dessa kan åka ner lite men inte skava. Svampar oftast bara av dem när jag tvättar hästen efter träning men blev fina i tvättmaskinen också :)
 
Gillar du inte Airflows kvalité så blir du nog inte nöjd med Woofwear. En helt del oskyddad neorpen som ju slits om den utsätts för stryk. Inte heller jättesvala, spec inte jämfört med Airflow (mina favoriter men passar ej hästen).

Men jag är fortfarande väldigt nöjd med mina. Allt åker ner o skaver lätt på min men dessa kan åka ner lite men inte skava. Svampar oftast bara av dem när jag tvättar hästen efter träning men blev fina i tvättmaskinen också :)
Hm okej. Mina airflow har pajat på insidan av kotorna och i nederkant på framsidan på bakskydden. Jag upplever att det är just "nätet" som slits vilket ju också är det som gör skydden så ventilerande, suck.

Men bra passform har de alltså? Det är ju också jätteviktigt. Att det ska vara så svårt :banghead:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kön kattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp