Bästa torrfodret? En närings-/ingrediensjämförelse

Sv: Bästa torrfodret? En närings-/ingrediensjämförelse

Jag köpte en provpåse Applaws och testade hemma, mycket gott ansåg mina. Alltså jag köpte en påse av en som köpt på zooplus. Det som får mig att vänta med att köpa hem den är att salthalten tydligen ligger på 1,134%, vilket är dubbelt så högt som ett normalt bytesdjur. Mg-halten sägs ligga på 0,08, men det fick man maila och fråga, står ingenstan.
 
Sv: Bästa torrfodret? En närings-/ingrediensjämförelse

Verkar som om det alltid ska vara nåt ämne som är för högt eller för lågt :mad:
Då står jag fortfarande och velar alltså...
 
Sv: Bästa torrfodret? En närings-/ingrediensjämförelse

Royal Canin? Min katt med känslig mage har i hela sitt snart 8 åriga liv ätit hills light. Men när jag bytte över till royal sterilized så vart han mkt finare i pälsen, spydde mindre (med hills kan han spy 4-5 ggr/månad inne, ibland kan han spy flera gånger på raken). Min katt är en kastrerad långhårig katt, med 25% norsk skogskatt o resten bonnakatt
 
Sv: Bästa torrfodret? En närings-/ingrediensjämförelse

Allt är ju individuellt, men RC är ju inget vidare fodret innehållsmässigt. Mina äter det, Yoga vägrar annat. Så jag är lite ful så, men jag anser ändå inte att det är ett foder som håller toppklass.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
907
Senast: Lisalei
·
Hundhälsa Har ju varit inne hos vetrinär med min bostonterrier som verkar ha fått lite tjall på magen. Bytte foder för ett litet tag sedan som...
Svar
5
· Visningar
666
Hundhälsa Såg ett torrfoder som ska ha 75% kötthalt och även spannmålsfritt. Fodret heter Applaws. Är det någon som testat det fodret här? Hur...
Svar
2
· Visningar
1 016
Senast: nilie
·
Katthälsa Jag ska skaffa en till liten katt och har en liten fundering kring vilket foder jag ska välja. Jag har i dagsläget en katt som är...
Svar
4
· Visningar
817

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp