BĂ€sta transporten?

Hahaha , tur det inte var jag iallafall 😂

Men vilka dÄrar? Men fick du ingen ersÀttning dÄ?
Eh ja. NÀ de blÄnekad sÄ vi gav upp, betalade sjÀlvrisken sÄ fick bolaget ta resten. Men ja, kÀnner ett agg fortfarande nÀr jag ser dem pÄ tÀvling (detta var Sigge-tiden sÄ ett par Är sen). :p
 
Jag har ett Ifor Hb403 (2015, enhÀstars).
Tidigare Ifor slÀp (som jag Àven kört) hade sprintar överallt och var som fort Knox att ta sig in och ut ur. Nyare modellerna har enklare lösningar.

SlÀpet Àr tungt och stadigt och ligger som ett strykjÀrn efter bilen i alla vÀder.
Lösningen för bakbommen Àr dock helt Kocko, för helbommen ska in bakom en stor kant för att fÀstas. Fattar inte hur de öht tÀnkt dÀr. Har man en snÀll hÀst spelar det ju ingen roll , men smidigt Àr det inte .

Kl
Ang Ume sÄ stÀmmer det att de hade ett stort fabrikationsfel pÄ sina baklÀmmar i början av 2000-talet.
 
Är det nĂ„gon som har erfarenheter av de tvĂ„ nya modellerna av Ifor Williams HBX och HBE? De ser ju fina ut pĂ„ bilder i alla fall.
 
Är det nĂ„gon som har erfarenheter av de tvĂ„ nya modellerna av Ifor Williams HBX och HBE? De ser ju fina ut pĂ„ bilder i alla fall.
Var inne och kollade i ett för ngn dag sedan :). Det Àr lika stort och rymligt som de Àldre med samma inredning. Bara fyrkantig stolpe i mitten istÀllet för rund.
Stora öppningsbara fönster, och Ă€r vĂ€ldigt luftigt. Är samma öppningar pĂ„ de övre luckorna som 506 och 511, men pĂ„ bakrampen Ă€r det nu sĂ„nna hemskt Ă€ckliga lĂ„s som alla andra slĂ€p har. Dvs man mĂ„ste trycka pĂ„ en knapp och vrida för att öppna bakrampen. De gamla med sprintar Ă€r ju sĂ„ enkla och smidiga! FörstĂ„r inte att de bytt bort dom :(.

Jag har ett 510 och det nya verkade rymligare framtill iom de stora fönsterna men det Àr nog inte jÀttestor skillnad mot 511, bara att de nya Àr mer som alla andra slÀp pÄ marknaden nu :(.
 

Liknande trÄdar

Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och dÀrmed börjar det bli aktuellt att kolla pÄ transporter. Tidigare har jag varit inne pÄ att hitta nÄgot...
2
Svar
24
· Visningar
1 398
Senast: iNHALE
·
Utrustning KÀnner mig lite omodern nu, men har börjat fundera pÄ att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag gÄr i...
2
Svar
22
· Visningar
1 294
Senast: Buongusto
·
IT & mobiler Jag behöver köpa en ny tv, och jag behöver hjÀlp med vad jag ska titta efter. Har under flera Är kollat via Àppel-tv och anvÀnt flera...
2
Svar
32
· Visningar
1 439
Senast: Malinois
·
HÀstvÄrd Jo, jag letar efter en till hÀst (har tvÄ hÀr hemma pÄ gÄrden). Nu ska det bli en islÀnning för mestadels uteritter men vill ocksÄ trÀna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 924
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp