Bästa tv serien du sett

Hur kunde jag glömma den! En absolut favorit. Ett av få serieslut som verkligen satt sig i mig dessutom.

Vet inte om någon nämnt American Gods heller? Första säsongen är riktigt riktigt bra, andra är lite slöare.
Men det är en häftig serie.

Men den är ju inte slut? Mitt i en säsong nu!
 
Ska man bli totalt nostalgisk får man ju säga : High Chaparral! Är nog den första serien jag minns ...Sen var där ju Poor Man, Rich Man och Up Stairs and Down Stairs...Shogun på 80-talet ....
Problemet är att ser man om de här serierna nu så förstör man dem .... De är är ’barn av sin tid’ och ska nog så förbli ....
 
Den finns på Prime också.
Själv fastnade jag aldrig, jag tyckte att den var lite fånig. :o Men å andra sidan har jag sett på Teen Wolf med behållning så vem är jag att tycka?! :D
Men sådär kan det vara ibland bara. Jag fastnade aldrig för mad men och gav upp efter en halv säsong trots att den på pappret typ checkar varje box för serier jag brukar gilla.

SKÄMTAR DU?! Jag var av någon anledning HELT övertygad om att den var slut efter säsong 4???
Men.... Q är inte med eller?
Den är som sagt inte slut, nya säsongen började rätt nyligen. Och jag tänker inte avslöja något om vem som är/inte är med efter det som hände i slutet av förra säsongen. Misstänker att rätt många letar tips i den här tråden så då känns det ju dumt att spoila saker :)

Kom för övrigt på ett till tips som jag inte sett nämnts i tråden och det är Boardwalk empire. Drama som utspelar sig under prohibition-tiden i USA, mycket smuggelsprit alltså :) innehåller också den näst mest chockerande och minnesvärda scen jag sett i någon serie, på nära andraplats efter den scenen alla minns från the mountain and the viper avsnittet i GoT..
 
Min all time favourite TV serie är the west wing, men den har ju redan nämts flera gånger, så istället passar jag på att rekommendera två brittiska serier som jag inte tror nämnts

Broadchurch - Olivia Coleman och David Tennant spelar dektetiver som undersöker ett barnmord i en brittisk småstad - finns tre säsonger, och fast alla är bra kan den första tillhöra något av det bästa man kan se på TV.

Skins - En brittisk tonårsserie som typ Skam, the OC och Gossip Girl, men väldigt brittisk. Istället för 25åriga modeller spelas karaktärerna av brittiska tonåringar och skildrar en råare, mer realistisk tonårsvärld som också är full av värme, vänskap och kärlek (och droger, stulna bilar och skolk)
 
Game of thrones (minus säsong 8 då :p)
Stargate SG1, Falling skies, Star Trek TOS (kan inte nog säga hur mycket jag älskar aliens :love:)
The big bang theory (världens bästa sitcom)
Legend of the seeker (var helt besatt av den ett tag)
Terminator: The Sarah Connor chronicles (älskar robotar också :D)
 
Den finns på Prime också.
Själv fastnade jag aldrig, jag tyckte att den var lite fånig. :o Men å andra sidan har jag sett på Teen Wolf med behållning så vem är jag att tycka?! :D

Ska erkänna att jag också tyckte den var fånig först och störde mig något grymt på en viss karaktär, men fastnade ändå för något och nu älskar jag den :love:
 
Måste bara fråga: Är det någon här som minns en ungdomsserie som hette The Tribe, som gick under en kort tid här i sverige?

Alla vuxna är döda (minns inte varför) kvar är endast tonåringar och barn, och de skapar tribes, och försöker bygga upp någon slags samhälle igen.
 
Big little lies (bara sett första säsongen) riktigt bra!

Bonusfamiljen
Solsidan

Sen äldre serier:
Dawsons creak
Oc
One tree hill
Gilmore girls
 
Jag måste tipsa om Tales of the city som finns på netflix.
Det är flera olika serier, den första är från 1993.
Avsnitten är långa, mer som en vanlig film, men ack så trevlig serie.
 

Liknande trådar

Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 070
Senast: Karro-Lina
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 400
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 775
Senast: jemeni
·
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 817
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp