BĂ€sta tv serien du sett

Det hÀr med att vÀlja en serie gÄr ju inte :) AlltsÄ sÀger jag en salig blandning av House MD, OITNB, Chernobyl, VÀnner, Dexter, True Detective första sÀsongen, Bron första sÀsongen, Skam, Störst av allt.
 
Oj.. Den bĂ€sta ïżŒïżŒ
Gilmore girls
Big bang theory
When calls the heart
Grace & Frankie
Men bÀst tror jag ÀndÄ att Downton Abbey Àr.
 
SÄ skönt att ingen nÀmnt Grey's anatomy.
Jag har ett projekt med att ta mig igenom serien. Tycker den Àr rÀtt daterad plus att den Àr full av synnerligen overkliga scenarion. Huvudpersonen Grey Àr ju helt vrickad och osympatisk.
Men jag ser det som allmÀnbildningoch kÀmpar vidare :D
 
SÄ skönt att ingen nÀmnt Grey's anatomy.
Jag har ett projekt med att ta mig igenom serien. Tycker den Àr rÀtt daterad plus att den Àr full av synnerligen overkliga scenarion. Huvudpersonen Grey Àr ju helt vrickad och osympatisk.
Men jag ser det som allmÀnbildningoch kÀmpar vidare :D
Jag har nÀmnt Grey's! :D det Àr nog min absoluta favorit, jag sÄg det senaste avsnittet imorse. :D och jag gillar meredith! :rage:
 
Firefly, Jericho och Dollhouse alla tre serier som inte slog och dÀrför inte fortsatte, tyvÀrr.

Fauda, Stranger Things och Altered Carbon Àr nog favoriterna som jag sett pÄ Netflix.

För att inte tala om Blacklist! Eller Sons of Anarchy och The Shield. Eh... Jag insĂ„g precis att jag kan göra mitt inlĂ€gg hur lĂ„ngt som helst 😂
 
Jag tycker att det Àr svÄrt med en sÄdan övergripande rankning, med tanke pÄ hur tv- (och film-) mediet har utvecklats sedan jag var liten. Inflationen i utbud har varit oerhörd, det krÀvs sÄ brutalt mycket mer idag bÄde av serier och fristÄende filmer/program för att trÀnga igenom bruset.
Försöker jag ranka de tv-serier som jag tyckt var bÀst i ett absolut perspektiv sÄ landar jag pÄ t ex Chernobyl, Bron och mer bildande Planet Earth och kanske Blue Planet.
I ett mer relativt perspektiv, utifrÄn sin samtid, har jag svÄrt att bortse frÄn t ex Star Trek, MASH och kanske V.
 
Kom pÄ en till, De drabbade. SÄg den första gÄngen nÀr den kom ut för flera Är sedan.
Sen gick den i repris förra Äret. SÄg den dÄ ocksÄ. Otroligt bra!
Har nÄgon annan av er sett den?
 
Först och frÀmst: Doctor who :love:Jag tror pÄ riktigt Doctor Who har format mig som mÀnniska. Det Àr djup och innerlig kÀrlek till den serien.
Nu nÀr det Àr sagt kan vi liksom prata om serier som aldrig ens kan drömma om att leva upp till nivÄn.

Jag har varit en serieknarkare av rang sen tonĂ„ren. Vad ser Ă€r dock vĂ€ldigt avhĂ€ngigt vilken streamingtjĂ€nst jag har för tillfĂ€llet och vilka krav pĂ„ kvalitet jag har för tillfĂ€llet. Vad gĂ€ller serier som kommit pĂ„ senare Ă„r har jag verkligen uppskattat Good Omens, Chernobyl, Stranger Things, Sherlock, Dirk Gently (SÅ ledsen att de lade ner den!).

Pratar vi miniserier Àr The Politician's Husband och London Spy helt outstanding.

NÄgra mittenav2000-talsklassiker som jag tycker Àr vÀrda att nÀmnas Àr Eureka, Jericho, Firefly och Fringe. Alla fyra förtjÀnar mer cred Àn de fÄtt. Snackar vi gamla lÄngkörare Àr ju Grey's anatomy (egentligen helt urspÄrad och orealistisk, men högt underhÄllningsvÀrde), Supernatural och Dexter nÄgot man kan bita tag i om man vill ha mÄnga timmars underhÄllning framför sig. Breaking bad Àr ju ocksÄ skiiiiitbra.

I komedigenren Àr egentligen Modern Family det enda som passerat nÄlsögat. Jag tror jag har sett alla avsnitt minst 4-5 gÄnger. (Jag absolut hatar VÀnner och Sex and the city!).
Har aldrig sett vare sig Bron eller Skam. Tror inte jag skulle uppskatta nÄgon av dem :p
 
Först och frÀmst: Doctor who :love:Jag tror pÄ riktigt Doctor Who har format mig som mÀnniska. Det Àr djup och innerlig kÀrlek till den serien.
Nu nÀr det Àr sagt kan vi liksom prata om serier som aldrig ens kan drömma om att leva upp till nivÄn.

Jag har varit en serieknarkare av rang sen tonĂ„ren. Vad ser Ă€r dock vĂ€ldigt avhĂ€ngigt vilken streamingtjĂ€nst jag har för tillfĂ€llet och vilka krav pĂ„ kvalitet jag har för tillfĂ€llet. Vad gĂ€ller serier som kommit pĂ„ senare Ă„r har jag verkligen uppskattat Good Omens, Chernobyl, Stranger Things, Sherlock, Dirk Gently (SÅ ledsen att de lade ner den!).

Pratar vi miniserier Àr The Politician's Husband och London Spy helt outstanding.

NÄgra mittenav2000-talsklassiker som jag tycker Àr vÀrda att nÀmnas Àr Eureka, Jericho, Firefly och Fringe. Alla fyra förtjÀnar mer cred Àn de fÄtt. Snackar vi gamla lÄngkörare Àr ju Grey's anatomy (egentligen helt urspÄrad och orealistisk, men högt underhÄllningsvÀrde), Supernatural och Dexter nÄgot man kan bita tag i om man vill ha mÄnga timmars underhÄllning framför sig. Breaking bad Àr ju ocksÄ skiiiiitbra.

I komedigenren Àr egentligen Modern Family det enda som passerat nÄlsögat. Jag tror jag har sett alla avsnitt minst 4-5 gÄnger. (Jag absolut hatar VÀnner och Sex and the city!).
Har aldrig sett vare sig Bron eller Skam. Tror inte jag skulle uppskatta nÄgon av dem :p
Var hittar man Good Omens?
 

Liknande trÄdar

Kultur För mig Àr Downton Abbey en sÄn serie. Gillar att man fÄr följa sÄ mÄnga olika personers storyline, de vackra klÀderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 995
Senast: Karro-Lina
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gÄtt igenom en barnlöshetsutredning dÀr lÀkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 188
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag sÄg att min gamla trÄd frÄn i vÄras hade lÄsts, men jag fick sÄ himla mycket fina och kloka ord av er den gÄngen, sÄ jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 342
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Varning att dethÀr Àr om kÀnsliga saker sÄ kanske Àr jobbigt för endel att lÀsa om. Men jag vill bara berÀtta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 762
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested
  • Black & tan?

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp