Bästa tv serien du sett

Jag är ju också Whedonfantast, så Buffy är för alltid nr 1 :love: följt av Angel, Dollhouse och Firefly. Och Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D.

Andra favoriter är Grey's, Orphan Black, the Magicians och New Girl.

Sen har jag mååånga fler serier jag verkligen gillat men dessa är de enda jag sett mer än två gånger var... Tror jag :angel:
 
Några mittenav2000-talsklassiker som jag tycker är värda att nämnas är Eureka, Jericho, Firefly och Fringe. Alla fyra förtjänar mer cred än de fått. Snackar vi gamla långkörare är ju Grey's anatomy (egentligen helt urspårad och orealistisk, men högt underhållningsvärde), Supernatural och Dexter något man kan bita tag i om man vill ha många timmars underhållning framför sig. Breaking bad är ju också skiiiiitbra.
Haha gillar att det är just Grey’s du pekar ut som orealistisk av dem... :angel::D
Förstår dock vad du menar, egentligen. ;)
 
"Containment (2015) ...


2016-12-05 11:46#0 av: vallhund

Har precis tittat färdigt på serien, tyvärr blev det bara en säsong.
"The series follows an epidemic that breaks out in Atlanta, leaving the large city quarantined and those stuck on the inside fighting for their lives. The drama tells the story of loved ones torn apart, and how the society that grows inside the cordon reveals both the devolution of humanity and the birth of unlikely heroes."
Mycket välgjord o klart sevärd. "
 
Som serienörd har jag sett MÅNGA serier och mycket som nämns här är favoriter men jag tänkte tipsa om två stycken jag inte sett nämna än.

The Americans som är enormt bra slow burn dramathriller om två sovjetiska sleeper agents i USA under kalla kriget. Helt fantastisk dynamik mellan de två huvudpersonerna och den är ruskigt spännande ibland.

The Magicians är harry potter för vuxna typ. Den här serien har egentligen allt tror jag? Den är fruktansvärt rolig men det är ingen renodlad komedi utan det finns både drama och ett riktigt djup och man blir emellanåt riktigt berörd. Jag gillar också att den känns modern på det sättet att det finns både homosexualitet, feminism osv men det känns liksom aldrig konstlat eller tryckt upp i nyllet på en utan bara helt naturligt, något som många serier tyvärr gör väldigt dåligt.
 
Tvekat länge på om jag ens ska försöka mig på att svara i den här tråden. Jag är förmodligen serienördarnas konung. Vi snackar ett extremt serieslukande :cautious: Men! Jag ska hålla det väldigt kort.

Buffy är nr1 forever and always. Whedon har gjort många superbra serier!

Just nu så kollar jag på:

- The Handmaids Tale. (sen på den bollen) Såg klart första säsongen igår. Och den var verkligen grym, i dubbel betydelse. En inte alls osannolik dystopi.

- Locke & Key, började se den tillsammans med avkomman här i veckan. I like it a lot, 3 avsnitt in :)

- Girls (för andra gången)

- The Letdown som ”slötittarserie”, påminner mycket om Working Moms (som är en favorit) fast i australiensisk tappning
 
The Magicians är harry potter för vuxna typ. Den här serien har egentligen allt tror jag? Den är fruktansvärt rolig men det är ingen renodlad komedi utan det finns både drama och ett riktigt djup och man blir emellanåt riktigt berörd. Jag gillar också att den känns modern på det sättet att det finns både homosexualitet, feminism osv men det känns liksom aldrig konstlat eller tryckt upp i nyllet på en utan bara helt naturligt, något som många serier tyvärr gör väldigt dåligt.

Hur kunde jag glömma den! En absolut favorit. Ett av få serieslut som verkligen satt sig i mig dessutom.

Vet inte om någon nämnt American Gods heller? Första säsongen är riktigt riktigt bra, andra är lite slöare.
Men det är en häftig serie.
 
Som serienörd har jag sett MÅNGA serier och mycket som nämns här är favoriter men jag tänkte tipsa om två stycken jag inte sett nämna än.

The Americans som är enormt bra slow burn dramathriller om två sovjetiska sleeper agents i USA under kalla kriget. Helt fantastisk dynamik mellan de två huvudpersonerna och den är ruskigt spännande ibland.

The Magicians är harry potter för vuxna typ. Den här serien har egentligen allt tror jag? Den är fruktansvärt rolig men det är ingen renodlad komedi utan det finns både drama och ett riktigt djup och man blir emellanåt riktigt berörd. Jag gillar också att den känns modern på det sättet att det finns både homosexualitet, feminism osv men det känns liksom aldrig konstlat eller tryckt upp i nyllet på en utan bara helt naturligt, något som många serier tyvärr gör väldigt dåligt.
Var kan man se på The Magicians?
 

Liknande trådar

Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 989
Senast: Karro-Lina
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 185
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 304
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 761
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp