Bästa vägen Märsta-Södertälje

Jadzia

Trådstartare
Jag ska iväg på lite grejer i helgen och kommer att behöva ta mig från Märsta till Södertälje med bil runt 15-tiden på lördag. Eniro vill att jag ska köra E4 igenom hela stockholm via Essingeleden men jag är sisådär pigg på att befinna mig i de mer centrala delarna vid den tiden. Går det att köra runt på något vis?
 
Sv: Bästa vägen Märsta-Södertälje

Du kan köra via Ekerö och ta färjan vid slagsta. Men vid den tiden ska det inte vara några problem att köra E4an! Då är ekerösvängen jobbigare/Petra
 
Sv: Bästa vägen Märsta-Södertälje

Fortsätt bara E 4-an söderut. Märsta - Rotebro - Sollentuna - Ulriksdal - Solna, sen Eugeniatunneln, sen Essingeleden, sväng av mot Södertälje, fortsätt E 4 tills du är framme. Väldigt enkelt, tar mindre än en timme.
 
Sv: Bästa vägen Märsta-Södertälje

Det kanske inte är så mycket trafik på helger. Jag har mest erfarenhet av Essingeleden på vardagar och då har jag alltid fastnat i långa köer.
 
Sv: Bästa vägen Märsta-Södertälje

Just den tiden är E4an som lugnast.
Du kommer att bara glida genom stan om inte himmelen faller ner.

Jag pendlar den sträckan flera gånger i månaden och just lördag em är en av de tider som jag gärna åker.
Då så har alla lördagshandlat klart och åkt hem.
 
Sv: Bästa vägen Märsta-Södertälje

De senaste veckorna har det faktiskt inte varit så mycket köer ens på vardagarna. Jag körde sträckan Ulriksdal - Eskilstuna i fredags förmiddag och det var inte ens köer då.
 
Sv: Bästa vägen Märsta-Södertälje

Nja, finns väl ingen vettig väg runt. Men som flera redan sagt bör det inte vara något problem den tiden en helg :)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 452
Senast: Paddington
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 036
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 248
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 272
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp