Bästa valp/hundböckerna?

Emiro

Trådstartare
Jag vågar knappt skriva det men det ser ut som vi blir med valp 2020! Min förra hund blev 16,5 år gammal så jag känner mig väldigt ringrostig och vill gärna läsa på så mycket jag kan. Vilka böcker bör jag välja?
 
Bäst var dag av Maria Brandel och Siv Svendsen är bra för vardagslydnad en, enkel att ta till sig.

Blygerhundar av Jessica Mann, skriven framförallt för osäkra hundar men jag tycker den kan vara bra för många att läsa.
 
Bra relation - Kenth Svartberg
Från valp till stjärna - Maria Brandel
Shaping - Fanny Gott

Sen finns det böcker inriktat mot ex apportering och lydnad så det beror på om det är nåt speciellt du vill satsa på? :)
 
Tack för era svar, nu jag har beställt tre böcker.
Lite på samma tema, finns det några bra poddar som ni kan rekommendera?
 
Tack för era svar, nu jag har beställt tre böcker.
Lite på samma tema, finns det några bra poddar som ni kan rekommendera?
Min favorit är Agilitypodden, även om den främst har fokus på agility finns det en del avsnitt om valpträning och belöningsutveckling som nog kan vara intressanta. Avsnittet där Jessica Mann gästar och pratar om osäkra hundar rekommenderas varmt (även om man har en hund som inte är osäker!).

Sen har jag lyssnat lite på Hundpodden Vår Bästa Vän och Hundpodden med Kicki och Fanny. Jag har bara lyssnat sporadiskt på avsnitt som intresserar mig men tycker att dom verkar ha flera bra och vettiga avsnitt.
 
Kontaktkontraktet av Eva Bodfäldt gillar jag.
Ja!!! Denna! Efter x antal hundböcker (och hundar) finns inte inte längre så mkt nytt för mig i denna. Men läser lite ibland om jag tappat intresset för vardagsträningen, för Eva inspirerar verkligen till att ha roligt med hunden!

Hon medverkar även i hundpodden.
 
Min favorit är Agilitypodden, även om den främst har fokus på agility finns det en del avsnitt om valpträning och belöningsutveckling som nog kan vara intressanta. Avsnittet där Jessica Mann gästar och pratar om osäkra hundar rekommenderas varmt (även om man har en hund som inte är osäker!).

Sen har jag lyssnat lite på Hundpodden Vår Bästa Vän och Hundpodden med Kicki och Fanny. Jag har bara lyssnat sporadiskt på avsnitt som intresserar mig men tycker att dom verkar ha flera bra och vettiga avsnitt.
Tack!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 941
Senast: lilstar
·
Hundträning Jag har några frågor som jag jätte gärna skulle vilja ha svar på som är om valpar och sånt ❤️ Och den första frågan är hur man gör så en...
2
Svar
21
· Visningar
2 110
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Har nån här nåt tips om man har en vuxen hund som är dum mot valpar? Alltså typ att den försöker an falla och är ARG inte bara lite sur...
2
Svar
20
· Visningar
2 437
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 565
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp