Bästa vegostället i Stockholm?

Emiro

Trådstartare
Min sambo och jag ska till den kungliga hufvudstaden och skulle vilja äta riktigt lyxig vegomat, gärna trerätters. Vilken restaurang rekommenderar ni?
 
Är det en renodlat vegetarisk restaurang ni är ute efter? Om inte kan ju annars alla bättre restauranger ordna en vegetarisk meny. Jag äter ofta ute och många av mina vänner är vegetarianer, det har aldrig varit ngt problem. Hade kanske undvikit de stabbigaste klassiska kvarterskrogarna typ Tennstopet odyl eller köttkrogar typ AG's (även om de sistnämnda säkert kan ordna veg) men annars är det nog ganska chill att vara vegetarian.
 
Även jag (och resten av sällskapet) tyckte att Rutabaga bjöd på fantastisk mat. Bland det bästa vi alla ätit i vego-väg! :love: och då var inte samtliga vegetarianer men samtidiga tyckte det var bland de bästa de ätit. Ska försöka hinna med ett besök nästa Stockholmsvisit!
 
Tack @Aliche och @Jocelyn ! Vad är det ni tycker är så bra med dessa ställen?
Otroligt gott framförallt. Säsongs- och hållbarhetsbetonat, och variation på rätterna. Sen tycker jag det är trevligt att ibland få gå ut i fine diningsammanhang utan att känna att det inte finns nåt utöver en risotto typ (jag bor inte längre i sverige så det kanske är bättre idag än innan jag flyttade men då var det sådär att gå ut som vegetarian, för även om det fanns nån rätt var det den där risotton nästan överallt.) Ljus och trevlig lokal som inte är för tillsofsad.

Fotografiska tycker jag var bra, men inte fantastiskt.
 
Min sambo och jag ska till den kungliga hufvudstaden och skulle vilja äta riktigt lyxig vegomat, gärna trerätters. Vilken restaurang rekommenderar ni?

Föredrar också Rutabaga men gillar även Fotografiska och Mosebacke Etablissemang.
Surfers har riktigt god mat där man väljer flera rätter och delar på där en hel del redan är vegetariska men de flesta går även att göra vegetariska (t ex byta ut kyckling mot tofu osv).
 
Växthuset! Veganskt, mycket god mat och lite lyxigare känsla. Trevlig personal och mysigt tycker jag.
Rutabaga är också mycket bra, men jag är inte jätteförtjust i att behöva dela rätter. Dessutom vart i alla fall vi placerade vid ett större bord, med flera andra, så det känns inte lika mysigt och "dejtigt".
 
Är det en renodlat vegetarisk restaurang ni är ute efter? Om inte kan ju annars alla bättre restauranger ordna en vegetarisk meny. Jag äter ofta ute och många av mina vänner är vegetarianer, det har aldrig varit ngt problem. Hade kanske undvikit de stabbigaste klassiska kvarterskrogarna typ Tennstopet odyl eller köttkrogar typ AG's (även om de sistnämnda säkert kan ordna veg) men annars är det nog ganska chill att vara vegetarian.
Det är renodlat vegetariskt jag söker. Vore så skönt att få kunna välja från hela menyn. 😊
 
Växthuset! Veganskt, mycket god mat och lite lyxigare känsla. Trevlig personal och mysigt tycker jag.
Rutabaga är också mycket bra, men jag är inte jätteförtjust i att behöva dela rätter. Dessutom vart i alla fall vi placerade vid ett större bord, med flera andra, så det känns inte lika mysigt och "dejtigt".
Dela rätter känns ok för mig men man vill ju gärna ha ett eget bord. Hm..
 
Dela rätter känns ok för mig men man vill ju gärna ha ett eget bord. Hm..

Jag med! Vi satt vid ett enormt träbord, så det var ett visst avstånd till dom andra paren som var där, men kändes inte lika intimt som om vi fått ett eget bord. Man hörde dom andras konversationer rätt tydligt.
 
Växthuset! Veganskt, mycket god mat och lite lyxigare känsla. Trevlig personal och mysigt tycker jag.
Rutabaga är också mycket bra, men jag är inte jätteförtjust i att behöva dela rätter. Dessutom vart i alla fall vi placerade vid ett större bord, med flera andra, så det känns inte lika mysigt och "dejtigt".

Raderat
 
Ingen aning om vad chefs table är :p Vi bokade för två personer bara. Nu var det ett tag sedan jag var där men vad jag minns fanns det inte några mindre bord alls? Utan alla bord var för större sällskap eller just sånt bord vi satt vid.

Chefs table är när man sitter precis vid kocken ofta runt en slags bar med andra sällskap. Brukar kosta lite mer och är vanligt på finkrogar att det alternativet finns.
Men nu ser jag att det på rutabaga bara finns det alternativet men däremot fanns det stora och lilla menyn att välja, kanske det jag blandar ihop det med :p
 

Liknande trådar

Mat Vilken är den bästa restaurangen för pasta i Stockholm? Vill ha riktigt riktigt god pasta :d.
Svar
11
· Visningar
608
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Ja som rubriken säger, vad kan man hitta på med en 10-åring? Det bör vara enkelt att ta sig med kollektivtrafiken, jag är inte så van...
Svar
8
· Visningar
747
Senast: Kratus
·
Mat Jag ser att folk ofta startar trådar om tips på restauranger i en stad/ ett område. Och sen blir tråden äldre och glöms bort. Så jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 174
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Vad är era bästa läppomada/läppmask/lipbalmtips? Gärna i billigare änden, men tar också emot tips på dyrare/lyxigare varianter...
Svar
15
· Visningar
448
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp