Bästa viktdagboken/viktappen

tott

Trådstartare
Nu jävlar! På onsdag ska jag väga mig första gången på ca 2 år och sen ska siffran som syns på vågen minska. Jag vill inte följa nåt visst program - det finns tillräckligt många "bovar" att minska ner på ändå.

Nu önskar jag tips på en bra app där man kan hålla koll på vikten - gärna en sporrande app. Finns det någon ni rekommenderar?
 
Jag har använt MyFitnessPal när jag lagt om kosten till mer växtbaserat för att hålla koll på vad jag får i mig, men den räknar även fram att om X dagar kommer du väga Y kilo om du fortsätter äta så här så det är väl en sporre. Jag gillar att det är enkelt att kopiera hela måltider, jag äter ofta samma sak flera dagar i rad. Jag gillar även att på många råvaror kan man scanna EAN-koden och bara ange hur mkt man äter så man slipper skriva in namnet på råvarorna. Kan hända att fler appar har det också, jag har bara använt denna appen, men det var två av mina favoritfunktioner.
 
Jag har använt MyFitnessPal när jag lagt om kosten till mer växtbaserat för att hålla koll på vad jag får i mig, men den räknar även fram att om X dagar kommer du väga Y kilo om du fortsätter äta så här så det är väl en sporre. Jag gillar att det är enkelt att kopiera hela måltider, jag äter ofta samma sak flera dagar i rad. Jag gillar även att på många råvaror kan man scanna EAN-koden och bara ange hur mkt man äter så man slipper skriva in namnet på råvarorna. Kan hända att fler appar har det också, jag har bara använt denna appen, men det var två av mina favoritfunktioner.
Äter lunch på jobbets restaurang på vardagarna. Har ju ingen aning om vad den maten innehåller i gram osv, så det blir nog (väl?) svårt med den appen.
 
Äter lunch på jobbets restaurang på vardagarna. Har ju ingen aning om vad den maten innehåller i gram osv, så det blir nog (väl?) svårt med den appen.

Alla viktappar/scheman jag använt har fungerat så. Eller vill du ha en app bara för att logga vikten?
 
"Monitor your Weight" gillade jag när jag gick ned i vikt. Tackade i lifesum och fitbit också, men appen gav en bäst överblick. Man kan även lägga in mått vilket jag gjorde en gång i månaden :).
 
Jag använde viktklubb, tyckte den funkade jättebra.

Om du inte vet hur mycket av vad du äter så kan du lägga in ett uppskattat antsl kalorier bara, typ om du tror att lunchen innehåller 700 kcal så kan du regga det.
 

Liknande trådar

Fordon Jag behöver byta bil. Om jag inte gör det väldigt väldigt snart kommer det bli akut :cool: Men det är ju så förb. svårt att välja! Så nu...
2
Svar
27
· Visningar
1 895
Senast: golit
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 110
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 263
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 265
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp