Bästa vintertäcket?

Jag hade ett Shires Stormcheeta 400 g till min häst som var riktigt bra. Sen om det är tillräckligt tjockt för din smak vet jag ju inte.
 
Jag hade ett Shires Stormcheeta 400 g till min häst som var riktigt bra. Sen om det är tillräckligt tjockt för din smak vet jag ju inte.
Tack, ska kika på det! Har en extremt frusen häst redan, trots att det ännu inte är särskilt kallt i Skåne 😫
 
Jag har också ett PE i 450g med fast hals och det är riktigt varmt (läs för varmt oftast för mina). Har ett 200g också som jag upplever varmare än 200 och 300g från andra märken
 
Jag hade gärna vägt motsvarande Shires. Tror de är rätt jämbördiga dock. Både Shires och PE är väldigt rejäla, mer än HW upplever jag så därför blir det mer vikt.
Hur är tyget på PEs olika täcken?

Jag jagar ett Halvhalstäcke med 100 g. Funderar på Buster hardy men jag köper bara täcken med de bästa tygerna.

Jag vill ha ett täcke som inte går sönder om kompishäst hänger i det och som håller tätt, år efter år. Jag vet att Rambo och Bucas ballistiska nylon 1000 Denier gör det men dessa passar inte min pålle optimalt.

Buster ska vara ballistiskt nylon men "bara" 840 Denier, duger det för mina krav?

PEs Rolls Royce-täcke Titan finns dessvärre inte med halvhals.
 
Hur är tyget på PEs olika täcken?

Jag jagar ett Halvhalstäcke med 100 g. Funderar på Buster hardy men jag köper bara täcken med de bästa tygerna.

Jag vill ha ett täcke som inte går sönder om kompishäst hänger i det och som håller tätt, år efter år. Jag vet att Rambo och Bucas ballistiska nylon 1000 Denier gör det men dessa passar inte min pålle optimalt.

Buster ska vara ballistiskt nylon men "bara" 840 Denier, duger det för mina krav?

PEs Rolls Royce-täcke Titan finns dessvärre inte med halvhals.
Shires Typhoon, super nöjd med mitt.
1680 i denier, håller för min som går på lösdrift med unghästar:)
 
Horseware Amigos. Shires stormcheeta. PE är säkert bra men har hört att de är hemskt tinga, stämmer det?

Lite tyngre än hw är dem men tänker att det är för det dels är mer tyg och rejälare täcken. PE går ner en bra bit längre på sidorna än hw och det är väldigt bra för dels blåser det ej in i täckena på samma sätt och dels blir det inte lera under på samma sätt när de rullar sig i bästa lerhögen de kan hitta. :D
 
Hur är tyget på PEs olika täcken?

Jag jagar ett Halvhalstäcke med 100 g. Funderar på Buster hardy men jag köper bara täcken med de bästa tygerna.

Jag vill ha ett täcke som inte går sönder om kompishäst hänger i det och som håller tätt, år efter år. Jag vet att Rambo och Bucas ballistiska nylon 1000 Denier gör det men dessa passar inte min pålle optimalt.

Buster ska vara ballistiskt nylon men "bara" 840 Denier, duger det för mina krav?

PEs Rolls Royce-täcke Titan finns dessvärre inte med halvhals.

Jag har båda. Inte tänkt på att de inte skulle vara likvärdiga.
 
Hur är tyget på PEs olika täcken?

Jag jagar ett Halvhalstäcke med 100 g. Funderar på Buster hardy men jag köper bara täcken med de bästa tygerna.

Jag vill ha ett täcke som inte går sönder om kompishäst hänger i det och som håller tätt, år efter år. Jag vet att Rambo och Bucas ballistiska nylon 1000 Denier gör det men dessa passar inte min pålle optimalt.

Buster ska vara ballistiskt nylon men "bara" 840 Denier, duger det för mina krav?

PEs Rolls Royce-täcke Titan finns dessvärre inte med halvhals.
Jag tycker HWs 1000D är rena skiten, min häst som aldrig fått en reva i ett täcke fick det i sitt HW.
Nu har jag iofs PEs Titan, men det går ju inte öht att jämföra med HW, så mycket bättre. Om du kollar på omdömena på PE kan du kanske utläsa vad folk tycker om Buster.

PEs Lucanta har ju annars 1200 D:)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett halvblod som passar perfekt i stl 145 HW Rambo Original med v-knäppning (Supreme fungerar också, i alla fall på äldre...
Svar
11
· Visningar
484
Senast: Lemeie
·
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
608
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vilken är den bästa tvättpåsen? Jag tvättar mycket eksemtäcken och är trött på att maskinen blir full med päls. Köpte en påse på...
Svar
11
· Visningar
635
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp