Bästa webbkonferensprogrammet?

Stinaelin

Trådstartare
Nu i Coronatider ska jag ha en massa möten med kursare mm. Vilket är det bästa gratis webbkonferensprogrammet?

Tycker Skype krånglat en del och är sugen på att testa nya lösningar. Gärna webbaserade så en slipper ladda ner ett program.

Hittade Duo som gogelapp. Är det OK? Andra förslag?
 
Nu i Coronatider ska jag ha en massa möten med kursare mm. Vilket är det bästa gratis webbkonferensprogrammet?

Tycker Skype krånglat en del och är sugen på att testa nya lösningar. Gärna webbaserade så en slipper ladda ner ett program.

Hittade Duo som gogelapp. Är det OK? Andra förslag?
Jag har använt Zoom rätt mycket på senaste. Helt okej, men inte helt problemfritt det heller. Senast i eftermiddags blev jag utslängd från ett möte utan anledning.

Jag tror tyvärr att det kan vara svårt att hitta ett program som inte har sin beskärda del av strul just nu, eftersom belastningen ökat så otroligt mycket på väldigt kort tid just p.g.a Corona.
 
Zoom är superbra, men har man gratisversionen kan man bara delta i gruppmöte i 40 minuter innan man blir utslängd. Jag har proversion och det fungerar kanon att ha föreläsningar, möten, mm i. Bra skärmdelningsverktyg osv.
 
Teams funkar fint för online konferenser oftast , men då uttalar jag mig utifrån att vi har teams för företaget globalt , Vet inte hur det funkar för Privatpersoner alls
 
Kör Zoom på universitetet (och en viss del på jobb), och Hangout när jag har möten med min nationella grupp inom en ideell verksamhet. Båda fungerar bra tycker jag. Skype och Discord är de jag tyckt fungerat sämst.
 
Vi ska prova ha årsmöte via Team på söndag som ett komplement till att kunna vara på plats.
Varför inte prova vara lite innovativ i dessa tider med social distansering. Fungerar det inte får vi givetvis skjuta på mötet.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
13 017
Senast: Lobelia
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 084
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 601
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp