Bästavän som aldrig vill va

Emilia090807

Trådstartare
Hej, min bästavän som även är min enda vän har på senaste typ sluta vilja vara pga av att hon spelar och att hon "måste spela" (haha) och vi är BARA hos hon och om vi inte kan vara där så är vi inte alls för hon säger att det inte går. Känns väldigt tråkigt då vi är så lika och gillar lika saker osv men känner att det börjar bli så tråkigt nu. När vi är så är de ända hon gör att spela också. Började bli såhär för kanske en månad sen elr mer. Och visst man kan skaffa nya vänner men kommer ALRIDG hitta nån som hon asså vi har varit vänner sen 1an , och när vi inte kan vara så sitter jag bara helt själv på lov helger osv.

senast vi va sa va ja tvungen att säga att ja inte vill vara hos hon om hon ska prata med hennes spel vänner som hon satt och gjorde förut när vi va.
 
Hej, min bästavän som även är min enda vän har på senaste typ sluta vilja vara pga av att hon spelar och att hon "måste spela" (haha) och vi är BARA hos hon och om vi inte kan vara där så är vi inte alls för hon säger att det inte går. Känns väldigt tråkigt då vi är så lika och gillar lika saker osv men känner att det börjar bli så tråkigt nu. När vi är så är de ända hon gör att spela också. Började bli såhär för kanske en månad sen elr mer. Och visst man kan skaffa nya vänner men kommer ALRIDG hitta nån som hon asså vi har varit vänner sen 1an , och när vi inte kan vara så sitter jag bara helt själv på lov helger osv.

senast vi va sa va ja tvungen att säga att ja inte vill vara hos hon om hon ska prata med hennes spel vänner som hon satt och gjorde förut när vi va.
Nu vet jag inte hur gammal du är, har ni varit vänner länge kanske ni helt enkelt har växt ifrån varandra. Om hon bara har spel som intresse och du inte är intresserad av det skulle jag tro att det blir svårt att hålla ihop vänskapen.

Jag rekommenderar att du hittar någon trevlig människa som har samma intressen att börja prata med. Du verkar vara ganska ung och det är fullt normalt att man växer ifrån varandra då och att vänskapen förändras. :)
 
Instämmer i föregående svar. I gymnasiet umgicks jag knappt alls med de jag var kompisar med i lågstadiet. Nu i vuxen ålder är vi vänner på Facebook. Det är så livet är. Man växer och utvecklas hela tiden och får nya vänner genom jobb eller intressen.
 
Det gör ont när nära vänner glider ifrån en. Jag förstår att du är ledsen. Det jag tänker på när jag läser ditt inlägg är:

- Spelintresset verkar ganska nytt för henne. Du skriver att hon spelat i en månad. Man kan bli väldigt förälskad och besatt av nya intressen, det betyder inte att man kommer att vara så för evigt. Ge det lite tid så kanske hon kommer ut ur bubblan igen.

- Långvarig vänskaper är värdefulla men det betyder inte att man aldrig kommer att uppleva en liknande närhet med någon annan. Det är okej att sörja när vänskaper förändras men man får försöka att vara öppen för nya kontakter samtidigt.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 069
Senast: Whoever
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 970
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 433
Senast: Exile
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 303
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Vinterföräldrar 23/24
  • Trött och arg

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp