Bättre imunförsvar?

B

**BORTTAGEN**

Min Ponny verkar ha ett väldigt dåligt imunförsvar, Blir förkyld så fort han vistas på platser med många hästar, och sedan tar det en väldig tid innan han blir bra, nån som har nåt tips på vad som kan hjälpa? Vitlök äter han redan. :crazy:
 
Du kan prova ge Aloe-Vera gel på dunke. Ett naturpreparat utan kemikaliska ingredienser. Det är bra för immunförsvaret och för näringstillgodogörande m.m.. Men det kostar lite mer. Kan även ges istället för vanliga mineraler. Mvh/ Hanna
 
www.hippok9.nu
På denna sida hittar du Hilton DITTON, en ren örtblandning sammansatt för näringsunderhållet av immunsystemet.
Jag ska köra med den nu i vinter efter min pålles antibiotika kur!
 
det håller jag på och ger min pålla nu tillsammans med hilton puriphy (ööh, kanske inte helt rätt stavning). Hon blir också jättelätt förkyld efter en lång antibiotikakur. vet inte om det hjälper men hoppas. aloevera har jag också fått rekommenderat. finns i hälsokostaffären. aloeverajuice som man blandar med vatten; 1 dl juice mot 4 dl vatten
 
Jag har provat lite olika sakerer för immunförsvaret, på en islänning med eksem. Det vi idag använder och som är i särklass det bästa vi provat, är kallpressad tistelolja från Föllinge.
 
Kom på att jag har en flaska med aloe vera gel, som egentligen var till min pappa, fast han tycker det är så äckligt så jag kan nog sno den , men hur mycket skall man ge??
 
Sv: Bättre imunförsvar?

jag hade en häst med dåligt immun försvar och när jag började ge han msm så blev allt mycket bättre, inga eksem osv längre
 
Sv: Bättre imunförsvar?

du verkar vara ny här. kolla på datumet. vet inte hur du gjort för at hitta dessa gammla trådar, men dom är FYRA år gammla!!!
 
Sv: Bättre imunförsvar?

Hon har väl använt sökfunktionen precis som "alla" säger att man ska göra. Spelar roll om tråden är gammal, finns säker nån som kan ha användning av informationen idag eller i morgon ...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
585
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
551
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: mily
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 514
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp