_FiA_

Trådstartare
Är bagels något som finns attköpa här i sverige? Alltså inte färdiga på cafe (det finns ju överallt) utan bara brödet? Har tittat i två mataffärer men hittar inte på det.
 
Är bagels något som finns attköpa här i sverige? Alltså inte färdiga på cafe (det finns ju överallt) utan bara brödet? Har tittat i två mataffärer men hittar inte på det.

Lidl har, åtminstone de två jag besökt på senare tid :)
 
Finns oftare i frysdisken (i bake-off variant) än bland brödet från affärernas egna bagerier är min erfarenhet.
 
Fast jag upplever inte att Lidls är äkta. De är gjorda av vanlig deg som bara är i bagel-form.
 
Jag måste ha letat dåligt helt enkelt, har tittat både på willys och Ica maxi, förlåt för korkad fråga men vadå "bake off?" :banghead::angel::confused:
Och vadå Ica maxi bageriavdelning? Vi har stort ica maxi här, menar du vanliga brödavdelningen?:angel:
 
Jag måste ha letat dåligt helt enkelt, har tittat både på willys och Ica maxi, förlåt för korkad fråga men vadå "bake off?" :banghead::angel::confused:
Och vadå Ica maxi bageriavdelning? Vi har stort ica maxi här, menar du vanliga brödavdelningen?:angel:

Bake-off är när brödet är bakat så att det fortfarande är lite degigt, dvs inte helt färdiggräddat (ofta är det då fryst eller förpackat i tätslutande plastpåse) så att man själv gräddar klart det hemma.

Blir mycket trevligare "nybakat"-känsla än färdigbakat bröd som du värmer på :up:
 
Bake-off är när brödet är bakat så att det fortfarande är lite degigt, dvs inte helt färdiggräddat (ofta är det då fryst eller förpackat i tätslutande plastpåse) så att man själv gräddar klart det hemma.

Blir mycket trevligare "nybakat"-känsla än färdigbakat bröd som du värmer på :up:

Tillägg: brukar gå på ca 5-10 min i ugnen
 
Jag måste ha letat dåligt helt enkelt, har tittat både på willys och Ica maxi, förlåt för korkad fråga men vadå "bake off?" :banghead::angel::confused:
Och vadå Ica maxi bageriavdelning? Vi har stort ica maxi här, menar du vanliga brödavdelningen?:angel:

Nej, i frysdisken där det finns bröd (pitabröd, vitlöksbaguetter osv) som man bakar färdigt själv hemma :)

Tillägg: Som @nejlica beskrev det.
 
Dafgård är en av leverantörerna av butiksbagels, t ex brukar Hemköp (och eventuellt de övriga i Axfood-koncernen) ha dom. På mitt hemköp så finns dom bland de färska styckbröden/frallorna/bakverken.
 
Ett vanligt bageri/konditori brukar ha, iaf här i Malmö :) sådana "äkta", till och med olika toppings på.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har fått "riktiga" glasögonen för första gången, ett par distansglasögon och två par läsglasögon. Mina läsglasögon från mataffären...
2
Svar
24
· Visningar
1 276
Senast: gul_zebra
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
406
Kultur Något jag kom att tänka på när jag tittade på Luciamorgon i morse är vilken enorm mängd svenska julsånger det tycks finnas. Då menar jag...
Svar
8
· Visningar
873
Senast: Hedinn
·
IT & mobiler Gmail appen i min Samsung har plöstligt slutat avisera att jag har nya mail. Vad jag minns har jag inte ändrat några inställningar och...
Svar
10
· Visningar
573
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp