Bagges hemlösa hundar

Att låta hundarna ta initiativet är jag helt med på, men att bara sitta blixtstilla och uggla för sakens skull? Det skulle jag aldrig orka med. Då kör jag hellre på som vanligt men ignorerar hunden så får hunden vänja sig vid mitt normala beteende.

I just det här fallet kan jag förstå att de valde att göra så, eftersom hundarna var så väldigt ängsliga. De hade väl knappt varit utanför dörren i sitt tidigare hem om jag inte minns fel, och då kan det nog vara lite överkurs att köra på som man brukar när det är första gången man träffar hundarna. Det beror nog också en del på hur man är som person - även när jag kör på som vanligt så är det inte speciellt livat, så jag ser det inte som speciellt jobbigt att sitta på en fläck och pyssla med något annat medan jag väntar in att en försiktig hund eller katt ska våga sig fram.
 
I just det här fallet kan jag förstå att de valde att göra så, eftersom hundarna var så väldigt ängsliga. De hade väl knappt varit utanför dörren i sitt tidigare hem om jag inte minns fel, och då kan det nog vara lite överkurs att köra på som man brukar när det är första gången man träffar hundarna. Det beror nog också en del på hur man är som person - även när jag kör på som vanligt så är det inte speciellt livat, så jag ser det inte som speciellt jobbigt att sitta på en fläck och pyssla med något annat medan jag väntar in att en försiktig hund eller katt ska våga sig fram.
Jag menar ju såklart inte att man ska skrika och tjoa. Däremot så blir det väldigt stelt om Bagge bara ska sitta i total tystnad och vänta ut valparna. Det blir spänt och minsta lilla ljud från Bagge kommer då kännas flera gånger större. Hellre då att han sitter och spelar gitarr, läser en bok, svarar på jobbmail eller pysslar med något annat. Tror dessutom att hundarna har lättare för att våga sig fram till någon som är distraherad.
 
Jag ramlade ur Bagge i förra säsongen och har inte tittat så mycket sedan dess - men häromdagen så jag två avsnitt i alla fall, varav ett var det när Björne hittade hem. :heart

Där betonades vad de sagt hela tiden: han kan absolut inte bo med andra hundar och inte med barn.

Men på hans Insta häromdagen, som alltså är mycket färskare än tv-serien, såg jag honom leka med sin favoritkompis, grannhunden! Och där fanns även ett barn med på bilden. Så att han fått ett eget, tryggt hem (med antagligen även förstående och medvetna ägare) verkar ha fått honom att göra framsteg. Lite tårframkallande att se. :heart
 
Jag ramlade ur Bagge i förra säsongen och har inte tittat så mycket sedan dess - men häromdagen så jag två avsnitt i alla fall, varav ett var det när Björne hittade hem. :heart

Där betonades vad de sagt hela tiden: han kan absolut inte bo med andra hundar och inte med barn.

Men på hans Insta häromdagen, som alltså är mycket färskare än tv-serien, såg jag honom leka med sin favoritkompis, grannhunden! Och där fanns även ett barn med på bilden. Så att han fått ett eget, tryggt hem (med antagligen även förstående och medvetna ägare) verkar ha fått honom att göra framsteg. Lite tårframkallande att se. :heart
Och jag blev jätte glad över att se att Max fått ett bra hem :)
 
Jag gillar att de är rätt tydliga med var raser har för egenskaper och behov! Det tycker jag de har blivit tydligare med sista säsongen?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 695
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 595
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
642
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp