Bukefalos 28 år!

Bajs-tråd på "foder"

G

Gargamella

Bajs-tråd på \"foder\"

Ni som kan ge tips ang vårt problem med bajs-ätande hästar i stallet, snäääälla titta på den tråden på "foder" :bow:
 
Re: Bajs-tråd på \"foder\"

Beror inte det på mineralbrist?
En kompis köpte ett sto som åt av sin egen avföring (och andras) och hennes veterinär sa att det berodde på mineralbrister och att hon behövde ge henne, om jag mins rätt, Glucosamin och någon annan multivitamin typ Chevinal.
 
Re: Bajs-tråd på \"foder\"

Jag håller med föregående. Alla djur som äter sin avföring brukar ha brist på något som dom tar upp igen genom avföringen. Exakt vad det är vet jag inte men kolla du med en vetrinär så får du nog svar.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 024
Senast: Celinehenn
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
717
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 157
Senast: Habina
·
Hästhantering Jag ska försöka få in en mycket reaktiv häst som jag haft på foder, i en transport. Han är ganska van vid att åka och enligt ägaren går...
2
Svar
27
· Visningar
3 281
Senast: inaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp