Bajsätande valp

inverterad

Trådstartare
Jag har för första gången en valp som äter bajs! Både kattbajs och hundbajs slinker ner, och det är så jäkla svårt att förekomma eftersom det är så självbelönande - det är ju inte lätt att veta om han nosar efter bajs eller om han bara nosar efter nån god doft nånstans...

Kan nån ge mig lite hopp om att detta växer bort, eller ge några råd om hur en blir av med problemet? Förekomma förekomma förekomma vet jag ju redan, men som sagt, det är svårt, och vår trädgård är full av bajs från grannens katter... :meh:
 
Ja fy, vår med!! Så fruktansvärt äckligt. Men nu är hon 8,5 månad och det börjar minska, hoppas det kan ge lite hopp. Det förekommer fortfarande men inte lika hysteriskt som när hon var mindre 🤢
 
Ja fy, vår med!! Så fruktansvärt äckligt. Men nu är hon 8,5 månad och det börjar minska, hoppas det kan ge lite hopp. Det förekommer fortfarande men inte lika hysteriskt som när hon var mindre 🤢

Skönt att höra att det börjar bli bättre för er! Bara 4,5 månad kvar då kanske... :meh: Jag har funderat på om det kan vara nån mani som kommer från dåligt foder, han äter just nu ett foder som jag inte tycker är optimalt (fick från uppfödaren) och han bajsar enorma högar, större än vår vuxne hane. Har ni sett nån skillnad i bajsmani beroende på vad er valp får för foder?

/mvh förbannar det här sättet att ha katter som springer vind för våg och förorenar i folks trädgårdar....
 
Skönt att höra att det börjar bli bättre för er! Bara 4,5 månad kvar då kanske... :meh: Jag har funderat på om det kan vara nån mani som kommer från dåligt foder, han äter just nu ett foder som jag inte tycker är optimalt (fick från uppfödaren) och han bajsar enorma högar, större än vår vuxne hane. Har ni sett nån skillnad i bajsmani beroende på vad er valp får för foder?

/mvh förbannar det här sättet att ha katter som springer vind för våg och förorenar i folks trädgårdar....
Våra åt inte bajs och bajsade väldigt smått när de åt mush, men gör det när de äter torrfoder 🧐
 
Min förra hund letade bajs av alla slag att äta när hon fick fiskolja. Slutade jag ge fiskolja slutade hon äta bajs (hon rullade sig istället :yuck:) Testade olika sorters fiskolja med samma resultat. Det var ju visserligen inte foder som du frågade om men ändå nått hon fick i sig tillsammans med maten.
 
Skönt att höra att det börjar bli bättre för er! Bara 4,5 månad kvar då kanske... :meh: Jag har funderat på om det kan vara nån mani som kommer från dåligt foder, han äter just nu ett foder som jag inte tycker är optimalt (fick från uppfödaren) och han bajsar enorma högar, större än vår vuxne hane. Har ni sett nån skillnad i bajsmani beroende på vad er valp får för foder?

/mvh förbannar det här sättet att ha katter som springer vind för våg och förorenar i folks trädgårdar....
Nej, jag har inte sett något mönster där. Vi har bytt foder några gånger pga dålig aptit hos valpen (hon åt sig väl mätt på bajs :devil: :yuck:) men som sagt, inget tydligt mönster. Men bättre började det bli redan för ett par månader sen så du ka ske har liiite kortare tid kvar, om den följer samma mönster som vår :p Vi har stor inhängnad tomt där hundarna går lösa så är ju omöjligt att se allt de gör ifrån sig, hon hittade alltid någon hög :meh: Så äckligt!
 
Hemma hos oss är kattskit det godaste som finns och hittas det kattskit så glufsar båda hundarna i sig det direkt, det går inte att träna bort på ett effektivt sätt, det är för självbelönande, inget godis är bättre än kattskit och det är värt alla bannor i världen.

Vårt största problemområde är inne i carporten där grannkatterna går in och skiter med jämna mellanrum och vi håller helt enkelt hundarna ute från carporten. Vi har övervägt att sätta kattskrämmor men har inte kommit till skott med det.
 
Våra åt inte bajs och bajsade väldigt smått när de åt mush, men gör det när de äter torrfoder 🧐
Intressant! Får se om det blir skillnad när jag byter foder (jag fodrar min vuxna med Simpsons Premium Sensitive och VoH, så valpen ska också över på det).
 
Min förra hund letade bajs av alla slag att äta när hon fick fiskolja. Slutade jag ge fiskolja slutade hon äta bajs (hon rullade sig istället :yuck:) Testade olika sorters fiskolja med samma resultat. Det var ju visserligen inte foder som du frågade om men ändå nått hon fick i sig tillsammans med maten.

Men vad lustigt! Verkar ju ändå som bajsätandet hänger ihop med föda på något sätt för en del hundar...
 
Hemma hos oss är kattskit det godaste som finns och hittas det kattskit så glufsar båda hundarna i sig det direkt, det går inte att träna bort på ett effektivt sätt, det är för självbelönande, inget godis är bättre än kattskit och det är värt alla bannor i världen.

Vårt största problemområde är inne i carporten där grannkatterna går in och skiter med jämna mellanrum och vi håller helt enkelt hundarna ute från carporten. Vi har övervägt att sätta kattskrämmor men har inte kommit till skott med det.

Ja, detta jäkla kattbajs... :wtf: Har aldrig haft en hund som brytt sig om det förut så det är ett nytt och vidrigt problem!
 
Intressant! Får se om det blir skillnad när jag byter foder (jag fodrar min vuxna med Simpsons Premium Sensitive och VoH, så valpen ska också över på det).
Jag hade gärna gett mush jämt men det blev väldigt dyrt för oss, byter jag jobb är det det första jag kommer uppgradera! Ska bli intressant hur din reagerar.
 
Hundar är äckliga. 😉
Har haft två maniska bajsätare som letade bajs att äta ute samt var galen i sin egna skit. Som tur växte det mesta bort av bajsätandet när dom började närma sig året. 😛
 
Min förra hund letade bajs av alla slag att äta när hon fick fiskolja. Slutade jag ge fiskolja slutade hon äta bajs (hon rullade sig istället :yuck:) Testade olika sorters fiskolja med samma resultat. Det var ju visserligen inte foder som du frågade om men ändå nått hon fick i sig tillsammans med maten.
Vad intressant att fiskolja i maten fick din att äta ANDRA hundars skit? Hur går det ihop? :eek:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 627
Senast: Bison
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 342
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
961
Senast: MJLee
·
Relationer Anonymt nick för jag känner jag behöver få ventilera mig lite. Vad anses som ett normalt förhållande med sina föräldrar? Jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
7 965
Senast: Wysiwyg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp