bajsar hela tiden....

V

vivianhegre

mitt islandsto bajsar några pärer nästan hela tiden då vi är ute och rider. det har hon iofs gjort ända sen jag kjöpte henne. Men hon bajsar så himla mycket när hon står inne på natten också! Dubbelt så mycket som dom andra iallafall. Man skulle kansje tro at hon tog upp lite av höet, men hon är godrund och fin och blank i pälsen. Dessutom en riktig liten piggelin!

Men vad kan det bero på? Måste prata med vetrinären, men vad tror ni?
 
Hmm vore intressant att få reda på tycker jag också!
Våran islandshäst är likadan! :eek: Han lägger mer högar under en ridtur än någon annan häst jag känner till! Han går på lösdrift så tyvärr har jag ingen koll på hur det står till övriga timmar på dygnet.. :(

Är det någót speciellt med isläningarna eller är det bara så att dom markerar vart dom varit :p

Våran är också rund och fin och mycket framåt och busig :bump:
 
Det som kommer in måste ut!!! Min pålle skiter minst av alla hästar ute på tur så det är nog olika var dom vill lägga sitt sas. :)
 
men det kommer mer ut änn inn nästan! Min storhäst får ju mycket mer mat, och han bajsar inte alls så ofta. På tur bajsar hon ju ofta men lite, så det blir ju egentligen inte så mycket. Men när hon har stått inne en natt, ser man at det verkligen är mycket!
 
Men så länge skiten ser ut som den ska, inga hela korn i eller på något annat sätt att man ser att maten är osmält, eller att det är diarré eller på annat sett ser KONSTIG UT ... så är det troligen inte fara!

Kom idag på att fjordninge är likadann! En riktig gödselspridare hon mä :D
 
Hihi! Den ena av våra isisar e sådär! Bajsar hela tiden, medan den andra bara "finbajsar" lite ibland ;P
Det är nog bara individuellt, som någon sa tidigare, om hästen och bajset ser normalt ut så är det nog ingen fara!
 
tja... den blir lite lös ibland, iallafall på tur. Men inte så mycket at det är nån fara tror jag!
 
Har ett halvblod.Hon är fenomenal och skita på tur.
fra.då vi går nya vägar(markering)Jag är bara tacksam att det kommer ute annars skulle det bli skitmycket :Dinne att mocka.Mår hästarna bra och fina i hull tror jag inte vi behöver vara oroliga. :banana:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 344
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 693
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 263
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp