Bukefalos 28 år!

Bajsar i vattenhinkarna

Jessica.B.

Trådstartare
Jag blir tokig. Köpte tillbaka min gammla häst och hade glömt av hur jobbig hon är. Varje morgon när man kommer ut i stallet och tittar i hennes hinkar så ligger det fullt med skit i dem. Jag har bytt plats på dem men det är lika dant ändå. Vad gör man? Hon bajsare även i krubban ett tag men som tur är har hon inte börjat med det ännu. Någon som har några tips.
 
Sv: Bajsar i vattenhinkarna

Står hinkarna på golv eller hänger?

Hur mycket har du provat flytta dem?

har du gallerfront på boxen?
 
Sv: Bajsar i vattenhinkarna

Har du inte alltför liten box och vattenhinken i ett hörn, kan du sätta en bräda en bit ut så hästen inte kan backa intill vattenhinken.
 
Sv: Bajsar i vattenhinkarna

Har du inte alltför liten box och vattenhinken i ett hörn, kan du sätta en bräda en bit ut så hästen inte kan backa intill vattenhinken.

Vad smart! :)
Min häst har haft såna perioder med, men det har gått över tack och lov. Undrar varför de gör så? :confused:
 
Sv: Bajsar i vattenhinkarna

Man slipper sova i bajsen då! :angel: Min förra häst försökte lägga alla bajsar utanför boxen, genom att bajsa genom boxgallret så de trillade ner hos grannen istället och i fönsterbrädan låg det också mycket. Inte mycket att mocka i halmen mao...
 
Sv: Bajsar i vattenhinkarna

Sätt in lite fler hinkar i boxen så skiter din häst förhoppningsvis i dom så blir det enklare att mocka ;)
 
Sv: Bajsar i vattenhinkarna

HI HI :rofl: Precis det har jag provat på min :angel: Han lyckas ändå klutta i vattenkoppen :crazy: fråga mig inte hur :o
 
Sv: Bajsar i vattenhinkarna

Mitt ena islandssto är också "häst med potta" om hom får chansen:mad: Jag tog bort krubba och vatten hink eftersom jag inte har galler på stonas boxar hängde jag upp hennes vatten på utsidan där kan hon dricka men inte gå på pottan!:angel: Krubban löste jag med en som man kan hänga på boxkanten och den plockar jag bort när hon ätit klart:devil:
 
Sv: Bajsar i vattenhinkarna

haha gud va kul de där lät ^^ Min häst hade också såna roligheter förut, dock inte nu längre. Han kunde få för sig att klutta lite i vattenhinken :P
 
Sv: Bajsar i vattenhinkarna

Desto mer att mocka i grannens box... Min medryttarhästs granne trycker över allt bajs i hennes box.
 
Sv: Bajsar i vattenhinkarna

Är det på grund av att hon står inne för länge, och blir uttråkad? Låt henne isf vara ute mer.

Är det på grund av att hon inte tycker att hon får den mat hon behöver? Ge henne den mat hon behöver.

Är det för att hon inte gillar smaken på vattnet eller att hinken är smutsig? Prova att ta vatten ifrån någon annanstans bara för att se, och/eller rengöra hinken.

Är det för att hon inte trivs eller saknar sin gamla miljö?
Byt miljö eller kompisar. Får kan vara bra som sällskap eftersom dom hela tiden hittar på saker och då blir hästen sysselsatt med att hålla koll.
:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 215
Senast: iNTOHiMO
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 448
Senast: Juli0a
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 851
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 133
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp