Bukefalos 28 år!

Bajsar i vindskyddet..

L

linabergmer

Denna tråd kanske ligger helt fel, men flytta den gärna rätt!
Till mina hästar har jag ett vindskydd i hagen och sen dom sluta gå på sommarbete och fått en mindre hag dock inte liten så har dom börjat kissa och bajsa inne i vindskyddet, kan man på något sätt få dom att sluta med det?
 
Sv: Bajsar i vindskyddet..

Tyvärr är det många hästar som ser vindskydd/ligghall som toaletter
 
Sv: Bajsar i vindskyddet..

Mina använder ligghallen som vindskydd och då blir det naturligtvis även att de gör ifrån sig där så jag mockar varje dag. Tycker det egentligen är mer jobb med att hålla efter lösdriften än vad man kan tro, inte blir det billigare heller eftersom det går åt mer foder, men jag inbillar mig att hästarna mår mycket bättre. :D
 
Sv: Bajsar i vindskyddet..

Denna tråd kanske ligger helt fel, men flytta den gärna rätt!
Till mina hästar har jag ett vindskydd i hagen och sen dom sluta gå på sommarbete och fått en mindre hag dock inte liten så har dom börjat kissa och bajsa inne i vindskyddet, kan man på något sätt få dom att sluta med det?


Det är nog bara att mocka och se glad ut! ;) Det får i alla fall vi göra, för våra ser vindskyddet som bästa toaletten! :idea:
 
Sv: Bajsar i vindskyddet..

Menar du att de bajsar inne i vindskyddet på nätterna då eller? Isåfall så är det väl klart att de gör det om de står där inne och söker skydd på natten, hästarna tänker ju inte som vi att de skall gå till ett speciellt ställe för att göra sina behov.
På dagarna kan du ju stänga till vindskyddet, sätt upp en eltråd eller något annat alternativ, så håller du det lite mer i ordning.
Hästarna går ju ändå ute på dagarna.
Har haft mina hästar på en lösdrift, där stallägaren gjorde så och där bajsade alla hästar utanför.
 
Sv: Bajsar i vindskyddet..

Var glad för det du :idea:
Mina skiter i hela hagen istället, och hur jobbigt är det inte att flänga runt i hagen och mocka istället för i vindskyddet? :p
 
Sv: Bajsar i vindskyddet..

På dagarna kan du ju stänga till vindskyddet, sätt upp en eltråd eller något annat alternativ, så håller du det lite mer i ordning.

Fast då är ju poängen med lösdrift borta.... Och vad är det som säger att hästarna bara vill vara där på natten? Är det förresten lagligt att göra så?

Jag mockar inte speciellt mycket i min lösdrift, utan kör med halmad djupströbädd. Men så är den gigantiskt stor också.
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 257
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Hur länge smittar det? Att dom inte ska träffa andra hundar förstår jag, men om jag förstått det rätt så smittar det om hon springer...
Svar
3
· Visningar
382
Senast: movi
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 838
Senast: Habina
·
Övr. Katt Ja. Nån gång ibland hade väl inte varit hela världen men hon har verkligen vår grusgång/parkering som toalett. Det är svårt att ta sig...
2
Svar
30
· Visningar
2 453
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp