Bajsar inte vid ridning

slant98

Trådstartare
Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan såg detta mest som ”ny ryttare, ny balans, ny träning”. Så nu har vi backar en aning ochjobbat en hel del från marken. Vi tycker att spänningarna släppt, men han har ingen framåtbjudning (normalt pigg), och bajsar inte när vi rider. Vi rider ut mycket, men han går inte ett steg först (det gjorde han förut. Han bajsade vid ridning tidigare, även om det inte varit några mängder… men sista tiden lyfter han svansen, men inget kommer… vi har inte haft hästen mer än ca 6 månader och är lite fundersamma… funderar på om han har jord i magen med tanke på hur hagarna ser ut och om vi ska prova med loppfrön eller något annat. Någon som har råd?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 080
Hästvård Hej på er, behöver lite tankar och erfarenheter. Sålde ett d-ponnysto i maj, 6 år gammal. Vid försäljningen var ponnyn fullt igång...
Svar
4
· Visningar
1 170
Senast: valley
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 538
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp