Bakbok till 11-åring

Soapbubble

Trådstartare
Min 11-åring har som många barn i den ålder kommit i en period då det är roligt att baka. Den nuvarande approachen är att han letar reda på ett recept på internet. Ibland blir det bra och ibland är receptet för krångligt och då blir baket mindre kul. Så jag letar efter en bakbok med lämpliga recept. Har ni några förslag?
 
7 sorters kakor?
Den har recept på alla möjliga saker, från småkakor, till vetebröd och tårtor. Tycker det är bra recept, har ju funnits länge så recepten är välbeprövade. Hyfsat gott om bilder också så man kan se vad målet är :)
 
Jag följer ett konto på insta som heter Fredriks Fika, han har skrivit 4 böcker också. Har inga av böckerna men bakat från recept han delat på instagram med gott resultat. En kan ju börja med att följa för å se om det kan vara värt med en bok? :)
 
Min 11-åring har som många barn i den ålder kommit i en period då det är roligt att baka. Den nuvarande approachen är att han letar reda på ett recept på internet. Ibland blir det bra och ibland är receptet för krångligt och då blir baket mindre kul. Så jag letar efter en bakbok med lämpliga recept. Har ni några förslag?

Cookie Rookie av Johanna Westman verkar bra.

Sen hade jag också satsat på 7 sorters kakor som ”grundbakbok”, men det kanske kan vänta några år.
 
Vi hade Johanna Westmans böcker hemma när jag var tonåring, Första kokboken och Första bakboken. De har ett par år på nacken nu men jag vill minnas att det var väldigt trevliga recept i en barnvänlig layout.
Tänkte precis tipsa om Johanna Westman, tycker hennes matböcker är jättebra, har en kompis som bakar och lagar mat med sina barn mycket och de älskar också Westman-böckerna.
 
Min 11-åring har som många barn i den ålder kommit i en period då det är roligt att baka. Den nuvarande approachen är att han letar reda på ett recept på internet. Ibland blir det bra och ibland är receptet för krångligt och då blir baket mindre kul. Så jag letar efter en bakbok med lämpliga recept. Har ni några förslag?
Jag tipsar om klara, färdiga, baka! Recept för unga bagare
Superfin o pedagogisk bok
 
Underbara Clara har gjort en helt fantastisk kokbok för barn. Gav den till exets dotter när hon fyllde just 11 år. Det var några år sedan nu och hon använder den fortfarande. Den är väldigt pedagogisk och har många olika sorters recept.

9789129706611_200x_barnens-stora-kokbok-steg-for-steg


G25rGHRiRnE0UPNH1a3kJnOkhviuLuVxt3tchkkszr7pQHrpdnIfVyWYM-G3geeIdvbTVdoGSn2XCKyB-r8lMOqsUDKqynKOVHQsBxh-xqFOU6fEsvXIbcdzmMAG4adgqiLpajfoTe3m


b9TYHhT8ZftS1eKp_aiiKDUZHMOyzucz7lJrt03DwbMQcrMDUWipPoXN-rFs0HH_nM4vJxISKpmElb57MzLn1e0V18OsV_N-bd4S-cwjNptuTnSZK0XOoEc2Bt3j4H7vHHSOi8P0xRk6
 
Gillar han Harry Potter? Då kanske
”Den inofficiella Harry Potter kokboken” är något?

ISBN 9789177814399
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 439
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 363
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 334
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp