Bukefalos 28 år!

Lupin

Trådstartare
Är det någon av er trädgårdsälskare som beställt av dem? Fick nyligen hem ett "enastående erbjudande" från Bakker. Man får en skottkärra i trä och ett helt gäng lökar av olika slag i bonus. Hur stor är skottkärran? Är det bra kvalitet på lökarna och de andra blommorna de säljer? Jag är lite sugen på klematis-mixen, brokiga kamtjatkerfetbladen, kaukasiska fetbladen och kanske nåt annat.

Är de pålitliga och tillförlitliga? Någon som provat dem? :)
 
Sv: Bakker

Vi köpte lökar av dom för några år sedan och det funkade bra och det blev fina blommor av dessa lökar. Det inget erbjudande om skottkärra då i alla fall så om storleken har jag ingen aning.
 
Sv: Bakker

Jag fick också detta erbjudandet, tyckte skottkärran såg söt ut så tog den också menar 1 kr då kan den få va lite si o så för min del :)

Hittade massor av fina blommor så det slutade på drygt 1000 kr!

En vän beställde därifrån förra året och hennes blommor var superfina, så jag chansade :)
 
Sv: Bakker

Vi köpte lökar av dom för några år sedan och det funkade bra och det blev fina blommor av dessa lökar. Det inget erbjudande om skottkärra då i alla fall så om storleken har jag ingen aning.

Jag fick också detta erbjudandet, tyckte skottkärran såg söt ut så tog den också menar 1 kr då kan den få va lite si o så för min del :)

Hittade massor av fina blommor så det slutade på drygt 1000 kr!

En vän beställde därifrån förra året och hennes blommor var superfina, så jag chansade :)

Tack för era svar! :) Det låter ju lovande, så jag vågar kanske chansa jag med. Men visst är det lätt hänt att man förköper sig. :D
 
Sv: Bakker

Undra om det inte det var där vi beställde frön till jordgubbsplantor där jordgubbarna skulle bli väldigt stora. I alla fall så blev det stora jordgubbar och vi kallade dom "Jösses" då en liten släkting på 4 år inte trodde sina ögon hur stora dom var.
 
Sv: Bakker

Köpte av dem för ca 10 år sedan och det var under all kritik, så jag skickade tillbaka ruttna lökar och torra buskar - men fick detta återsänt igen, där de hävdade att det var posten som skött sig dåligt och att jag fick ta upp det med dem :crazy: Det blev en massa vändor innan de tog tillbaka sitt "skräp", har varit väldigt skeptisk sedan dess - mest på grund av den hanteringen omkring :devil: men jag är ingen kund hos dem!

Men jag har hört av andra som inte haft några problem alls... :idea:

Gillar dock frön, lökar och knölar mm från graines baumaux i frankrike :love:
 
Sv: Bakker

Jordgubbar var just en av de sakerna jag beställde, de som klättrar :) (inte jordgubbarna då utan växten):D
Hoppas de är goda också!
 
Sv: Bakker

Det är just sånt som gör en skeptisk. Men det är klart, inget är 100% jämt, alla gör misstag och ibland blir det fel. Och det är hur man bemöts då som avgör...att skylla ifrån sig på Posten är väldigt dålig stil. Bra service hade varit att omedelbart ersätta returen, med en ursäkt. Så jag förstår att du inte vill vara kund där.
 
Sv: Bakker

Finns det klättrande jordgubbsplantor? Vad hette de? Var de goda?

Någon som vet något om deras hallon? De heter "Bekkers Juwel" i bladet.
 
Sv: Bakker

Jag minns inte...Såg att de har en sort som heter Corona som ger stora bär men jag ska fråga min mor om hon kommer ihåg vad dom hette.
 
Sv: Bakker

Deras hallon är UNDERBARA! Massor med bär redan första året, megastora och faktiskt de godaste jag ätit:love: för övrigt är jag bara possitiv av Bakker, allt jag köpt har funkat bra, lite dyrt bara tycker ja tyvärr...
 
Sv: Bakker

*kl*
Jag har alltid varit skeptisk till dem eftersom det var så uppenbart manipulerade bilder i katalogen. De hade fyllt i färger och grejat med storlekar så jag tyckte de verkade vara så otroligt oseriösa. Men eftersom det bara är Låtta som ger dem negativ kritik(och riktigt svidande sådan) så kanske man skulle våga ge dem en liten, liten chans.
 
Sv: Bakker

...att skylla ifrån sig på Posten är väldigt dålig stil. Bra service hade varit att omedelbart ersätta returen, med en ursäkt. Så jag förstår att du inte vill vara kund där.

Ersätta sådant som blivit förstört av Posten gör man av goodwill, men be om ursäkt för något som någon annan klantat till, tycker jag känns i överkant.
 
Sv: Bakker

Jag har oxå reagerat över deras bilder... en del är skrämmande ifyllda, men som sagt, jag har vare nöjd med det jag köpt, tar väll bilderna me en nypa salt kanske...;)
 
Sv: Bakker

Slängde det... om jag inte minns fel så var skottkärran 30 cm...
 
Sv: Bakker

Ersätta sådant som blivit förstört av Posten gör man av goodwill, men be om ursäkt för något som någon annan klantat till, tycker jag känns i överkant.

Visst, om det nu verkligen var Postens fel! Jag uppfattade det som att Bakker skyllde ifrån sig på Posten helt enkelt. Men jag kanske missuppfattade Låtta?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp