Baklucka på SUV

mahlmt

Trådstartare
Hur är det med bakluckan på ex Honda CRV (äldre), Suzuki Grand Vitara mfl som öppnas som en dörr. Kan man öppna dem med släpet påkopplat?
Börjar fundera på att byta men vet inte vad för bil det blir. Fungerar det inte med bakluckan som dessa har det så kan jag räkna bort dem.
// Linda
 
Sv: Baklucka på SUV

Vår Mitsubishi Pajero går inte att öppna fullt ut.
Har sadelkammare i transporten så det gör inget. men lite "retligt" är det ändå
 
Sv: Baklucka på SUV

Då kanske det är så illa att man måste ha släpet med sig när man provar bilar? :rofl:
// Linda
 
Sv: Baklucka på SUV

Ingen dum idé! :p Äldre CRW fungerar inte heller, dock kan du öppna själva glaset på bakluckan, om du bara behöver fiska upp något snabbt.
 
Sv: Baklucka på SUV

På vår CR-V -03:a så kan vi öppna till hälften, alltså tillräckligt för att ta ut hunden och sadeln.

Övre luckan/fönstret fungerar bra som sagts i tråden. :)

Nya CR-V öppnar luckan som på vanliga kombis, alltså uppåt.
 
Sv: Baklucka på SUV

På Toyota RAV-4 kan dörren bara öppnas ett par dm, men den verkar vara ett extremfall i sammanhanget.

Det är dock inget jag lidit av hittills, har bara lyckats komma iväg på klinikbesök med unghästen än så länge...:angel:
 
Sv: Baklucka på SUV

Glömde säga att det går bättre om man drar upp handbromsen.
 
Sv: Baklucka på SUV

Ja, en 07:a CRV hade inte varit fel men jag hade inte tänkt gå över 200.000:-.
SUV:arna är ju ganska törstiga också.

Jag måste kunna öppna helt så man kan packa in vattendunkar, spannar, mm med släpet påkopplat.
Sadelkammare finns på släpet men allt annat som ska med på distanstävlingar behöver in/ur skuffen.
// Linda
 
Sv: Baklucka på SUV

Den står med på listan givetvis. Men man måste kolla andra också. Tänk om man missar en snygging.
// Linda
 
Sv: Baklucka på SUV

Ja, en 07:a CRV hade inte varit fel men jag hade inte tänkt gå över 200.000:-.
SUV:arna är ju ganska törstiga också.
De mindre SUV-arna t ex CRV, RAV4 och X-Trail är inte törstigare än exempelvis Subaru, en ordinär V70 eller Saab 95.

Jag måste kunna öppna helt så man kan packa in vattendunkar, spannar, mm med släpet påkopplat.
Sadelkammare finns på släpet men allt annat som ska med på distanstävlingar behöver in/ur skuffen.
// Linda
Låter inte som om CRV eller t ex RAV4 är något för dig då. Å andra sidan - kan du inte packa det mesta i bilen först och haka på släpet sedan? När du väl är på tävlingsplatsen hakas väl släpet av ändå för att hinknissen ska ha något att åka runt med? Så skulle jag ha gjort om jag fortfarande hade tävlat i distans när jag hade en CRV. Men, det finns många andra bilar också. Smaken är olika.;)
 
Sv: Baklucka på SUV

Jag har en RAV4 -98. Som skrivits ovan så går bakluckan bara att öppna en 3-4dm, precis lagom att släppa ut hunden, men inte så mycket mer. Dessutom är RAV4an väldigt låg i draget så man måste ha en hästransport med lågt drag för att inte hästarna skall behöva stå i nedförslut och för att inte framhjulet skall slå i alla j-vla gupp... :D

Jag har löst problemet med backluckan med att jag fäller baksätena när vi skall ut med transporten, på så sätt tar jag ut alla grejer genom bakdörrarna. I övrigt är det en trygg bil att dra med och dricker inte så mycket mer än en kombi med starkare motor.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 075
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är morgon, och jag sätter mig i bilen för att köra till jobbet. Jag har för länge sen slutat bry mig om klockan. Ingen på jobbet...
Svar
6
· Visningar
1 367
Senast: A_NN_A
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 625
Senast: Hyacinth
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp