Bakselefästen

E

Egonson

Har inga bakselefästen på min rockard. Något man kan använda tills vidare? Har läst om slangklämmor, men HUR använder man dom då?
Man kanske kan borra hål i skakeln och sätta en ring på nåt sätt.
 
Sv: Bakselefästen

ÖGLEBULT!
300053_b.jpg

Finns med större ringar, även lösa. Bara att borra ett hål genom skaklen.
 
Sv: Bakselefästen

Smaaart :idea: Såna måste jag köpa :D Tack för tipset :bow: :bow:
 
Sv: Bakselefästen

Kolla ev försvagning av skakeln!

Slangklämmor är perfekta provisoriska fästen, också användbara när man provar ut fasta fästpunkter. Dessa bör svetsas fast.

LIA.
 
Sv: Bakselefästen

Slangklämman sätter du fast på lämligt ställe på skakeln. Sen lindar du baksele remmen ett eller fler varv runt skakeln presis före slangklämman. (Iaf som jag uppfattar det)
Öglebult går oxå, men man ser ju till att det inte blir vassa kanter som gör hästen illa!
Samt att man kollar att skakeln inte är för vek, vilket de ibland brukar vara på mindre ponny vagnar (ev även amatörbygda samt en del travvagnar).

/Lisa
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag köper inte de allra billigaste kläderna utan hoppas att de aningen dyrare kläderna har producerats på ett shysstare sätt och kanske...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 829
Senast: Migo
·
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 951
Övr. Djur Jag har hittat ett akvarium som skulle passa utmärkt på vår ena köksbänk. Måtten är 180x20x20 så det är lågt och långsmalt och skulle...
Svar
2
· Visningar
447
Senast: Sassy
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 243
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp