Bakverk 60-tal

SkorpSmulan

Trådstartare
Jag ska baka till en fest med 60-tals tema.
Är det någon som har koll på vad som var vanligt fika på 60-talet?
Eller hur man skulle kunna göra en tårta 60-tals inspirerad.
 
Jag ska baka till en fest med 60-tals tema.
Är det någon som har koll på vad som var vanligt fika på 60-talet?
Eller hur man skulle kunna göra en tårta 60-tals inspirerad.

Jag har en kokbok från 60-talet där det även ingår bakning. Kan kolla om du vill kommer dock inte hinna idag men imorgon. Vad är det för typ av fika? Mjuka kakor, småkakor eller något annat?
 
Tårta med chokladglasyr, vaniljkrämsfyllning och garnerad med nonstop. Alltid på barnkalas.
Pinocciotårta: vispa äggulor, smör och socker, äggvita och socker var för sig.
Smet med gulor i botten på långpanna sen täcker med marängsmeten.grädda, Låt svalna dela på mitten och gör en fyllning med vispad grädde och hjortronsylt. lägg på fyllning och lägg den andra delen av kakan ovanpå. läggs ihop vid servering.
Rulltårtor vanlig med hallonsylt. Choklad med smörkrämsfyllning.
Mazarintårta, sylt kakor, drömmar, kolasnittar, Jitterbuggare, bondkakor.
Bodde granne med en av författarna( föräldrahemmet) till vår kokbok när jag växte upp.
 
Tårta med chokladglasyr, vaniljkrämsfyllning och garnerad med nonstop. Alltid på barnkalas.
Pinocciotårta: vispa äggulor, smör och socker, äggvita och socker var för sig.
Smet med gulor i botten på långpanna sen täcker med marängsmeten.grädda, Låt svalna dela på mitten och gör en fyllning med vispad grädde och hjortronsylt. lägg på fyllning och lägg den andra delen av kakan ovanpå. läggs ihop vid servering.
Rulltårtor vanlig med hallonsylt. Choklad med smörkrämsfyllning.
Mazarintårta, sylt kakor, drömmar, kolasnittar, Jitterbuggare, bondkakor.
Bodde granne med en av författarna( föräldrahemmet) till vår kokbok när jag växte upp.
Åh, Pinocchio tårta funderade jag faktiskt på, toppen om det passar med temat.
Tusen tack för tips.
 

Liknande trådar

Hemmet Kom att fundera på det här med gillestugor, kanske för att vi har två stycken och att jag just nu sitter i en... Vad har ni för...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 966
Senast: tuaphua
·
Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
18 826
Senast: Stefffie
·
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
816
Senast: mamman
·
Kläder & Bli fin Är bjuden på en stor fest som ska gå i 80-tals anda. Klädkod är: det du hade på dig på 80-talet ...men vad var det? Jag vill inte spöka...
Svar
12
· Visningar
972
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp