Bukefalos 28 år!

Balansproblem!?

G

GaurdianAngel

En bekants hund har på bara en dag fått dålig balans, han vinglar, har svårt att stå och kissa, kan ej hoppa ner för soffan eller gå i trappor.

Jag tycker det låter som om det är något galet med bakkärran. Många äldre hundar får ju nervförtvinning i bakbenen.

Igår var han så dålig att han skulle avlivas, men vet. sa att det kunde vara urinvägsinfektion. :confused:

Förstår ingenting. Någon som hört att det kan påverka balansen så mkt att hunden har svårt att gå?
 
Sv: Balansproblem!?

Otäckt.. jag tänkte först på erlichias (hur det nu stavas??!) som jag vet kan påverka balansen. Men urinvägsinfektion??! Kanske det.. det vet man ju själv hur man går och har ont...

Vår gamla drever fick liknande symptom till och från under en kort period. När vi åkte till veterinären visade det sig att hon troligtvis hade fått en hjärnblödning och därför betett sig underligt. Vår 15-åriga trotjänare fick somna in då.
 
Sv: Balansproblem!?

I sista nr. av Jakthunden som kom i förrgår till mig så berättas om en tax med liknande symptom. Vettarna konstaterade att det nog var diskbråck, trots att man inte såg något på röntgen, och rek. omedelbar operation.
Efter div turer så tog man till slut prover som konstaterade att det var Erlichios (stavning?).
Hunden medicinerades och tillfrisknade på direkten.
 
Sv: Balansproblem!?

Jo, tanken slog mig också att det skulle vara erlichios, men de har tagit blodprov redan. Dock vet jag inte om de har fått svar ännu.

Måste ringa och höra med dem , hur det går.

Svårt med gamla hundar. Han är ju 11 år nu.
 
Sv: Balansproblem!?

Min hane (9 år, greyhound) skrämde livet ur mig för några månader sen.

han reste sig ch hade INGEN kontroll över bakdelen. benen bar knappt och bakdelen bara wobblade hysteriskt. Han kunde dessutom inte gå rakt utan raglade runt i cirklar. Kastade mig på tfnen och ringde djursjukhuset som kallsinnigt sa att 'kan vara vad som helst, avvakta över helgen om han inte har feber'.

Tydligen kan det vara klämd nerv, diskbråck, öroninflammation, inflammation på balansnerven, hjärnblödning, epilepsi, nervskador, nervinflammation etc etc.

Hanen blev gradvis bätre och var återställd inom en vecka, utan behandling. Jag är dock livrädd det ska komam tillbaka (och då kommer jag fan åka in utan att ringa innan).
 
Sv: Balansproblem!?

Min fd kompis hund fick exakt samma symtom...gissa vad det var ?? en ÖRONINFEKTION som INTE syntes för den satt så djuupt ned. I och med att ingen upptäckt detta i tid så slog sig infektionen på balanssinnet...ÖRA = BALANSEN.....Den hunden fick men av detta och hade trots infektionen var läkt stora problem med balansen. :-((
 
Sv: Balansproblem!?

min fasters hun började oxå vingla sådär.., det visade sej att han hade diabetes
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 945
Senast: Mkb
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 628
Senast: Icfafn
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 190
Senast: Bapelsin
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 005
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp