Balkong och störande ljud

Varför skulle man inte kunna bo utan hiss med hund? De har ju egna ben att gå med.

För att en stor tung hund som är gammal kan behöva hjälp, tänker jag... En vän till mig har en hund på 16 år som väger 20 kg, inte ens den vill en bära runt i onödan trots att den inte anses stor. Men hen tittar bara på lgh med hiss av den anledningen. Den ska ju ändå ut o rastar x antal ggr per dygn och den skulle ite må bra av att springa i trappor. Jag bodde 5 trappor upp utan hiss med min hund på 6 kg, det var drygt bara det trots att den var liten och gick själv. Inte kul när den hade magsjuka eller liknande och skulle ut jämnt.
 
Nyss tappade jag helt humöret. Det är en gräsmatta med en stenlagd gång mellan husen som är formade som en fyrkant med tre sidor. Där åkte flera barn omkring på små billiknande leksaker med hjul. De skrek rakt ut trots stängda fönster och stängd balkongdörr så hörde jag deras skrik. Efter fem minuter gick jag ut och sa till dem att sluta skrika. Har iallafall gett resultat för stunden. Föräldrarna var i närheten de såg sura ut men jag orkar inte höra skrikandet som inte är bara ikväll utan kväll efter kväll och jag tycker inte det är någon rättighet att skrika rakt ut hur högt som helst även om man är barn och de förstod ju uppenbarligen en tillsägelse.
 
Tack för alla svar! Vi har bestämt oss för att leta ny bostad, försökte prata med ordföranden på ett konstruktivt sätt och framföra de förslagen som som jag fått här med plank, buskar, träd etc. men mötte ingen större förståelse. Men känner inte att det är okej när man till och med störs av högt skrikande även med stängd balkongdörr och stängda fönster. Tur att det inte har varit så varm sommar iallafall . det har inte varit så stort behov av att vädra. Vet att vi inte är de enda i vår uppgång som funderar på att flytta på grund av detta.

Jag hade inte orkat med det du beskriver i längden, så jag förstår er! Tycker att det låter som ett bra beslut!

Jag tycker att det är jobbigt nog här ibland, särskilt när oljud (hög musik, folk som gasar runt området med bil, hundar som skäller högt och länge, barnskrik...inte allt på en gång, tack och lov! ;) ) sammanfaller med migrän eller att jag verkligen behöver få sova. Som tur är bor jag "på andra sidan" huset, sett från gräsmattan där en eventuell lekplats här skulle kunna placeras om hyresvärden fick idén - mina fönster vetter mot en parkering.

(Ja, en får tåla att höra att grannarna finns ibland när en bor i lägenhet. Jag vet det, men kan uppleva det som jobbigt ibland ändå. ;) )
 
oblemet är också (tror jag) att personalen har blivit immuna alternativt döva så de låter ungarna hållas och skrika okontrollerat. Ev har de ngt flummig pedagogisk inriktning som inte tillåter dom att säga till gaphalsarna. En gång hade några en regelrätt skriktävling.

Håller med. Folk idag uppfostrar knappt sina barn. Barn kan få höras, men inom rimlighet. Att bara låta ungar skrika sådär och göra präcis som dom vill, kommer leda till en generation av vuxna som inte vet hur man skall bete sig.:crazy:
 
Vilket redan märks av :meh:
Oh yeah. Har under sommaren haft massor problem med alla studenter och ungdommar som inte har något att göra, så dom står ute på gatan i staden jag bor och SKRIKAR, varje dag (vi bor i en stad på "landet" bredvid en hemköp) och är fulla. Även mitt i natten (kl.3-4 i natten) blev även väckt av några ungdommar som hade parkerad bilen mitt i gatan (körväg) väckte oss med musik (4 på morgonen) och hade sex MOT bilen och 2 tjejer som sprang runt endast i jeansshorts efteråt. Jätte kul att bli väckt av sånt. Märks av där inte finns några polis ute längre...
Sambon och jag tittar efter att köpa ett hus vart vi kan bo ostörd, för håller på att bli galen av alla folk som inte vet hur man beter sig med LITE respekt för andra.
 
Håller med. Folk idag uppfostrar knappt sina barn. Barn kan få höras, men inom rimlighet. Att bara låta ungar skrika sådär och göra präcis som dom vill, kommer leda till en generation av vuxna som inte vet hur man skall bete sig.:crazy:

Samtidigt kan jag tycka att barn får leka och låta på lekplatser. De som bygger lekplatserna måste ju placera dem så att de inte är precis intill husen så att barnens lek och skrik stör. Där TS bor låter det väldigt dåligt planerat!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp