Balkongdörr, stänga utifrån

Crossline

Trådstartare
Har ni några idéer?
Min balkongdörr har handtag på insidan, låsbart. Man vrider handtaget 90 grader och kan då öppna dörren. Den öppnas utåt. På utsidan av dörren finns bara ett handtag, alltså inget man kan vrida, en liten bygel ala lådhurts. Jag kan därför inte stänga dörren om jag går ut på balkongen.

Dörren har en aluminiumbeläggning och kan därför vara svår att borra i... runt dörren är det samma metall, sen trä längre ut.

Kan man modda dörren för att få ett riktigt handtag på utsidan också?
Någon smart uppfinning så man kan haspa?
Någon bättre lösning än att ställa en påse jord framför?

Ursäktar min luddiga beskrivning, kan ta en bild senare under dagen om någon vill se
 
Sätt ett liknande handtag i träkarmen så kan du hålla dörren stängd genom att trä en träbit/annan pinne genom båda handtagen?
 
En dörrbroms tycker jag är smidigt på balkong- och altandörrar. Kräver skruvmontering och därmed att man borrar i dörr och karm, men inget större jobb att montera.
 
Vi har en gardintofs hängandes på insidan än dörren som vi sedan använde för att dra i när vi vill stänga den utifrån, så att tofsen hamnar på utsidan. När den kläms i dörröppningen håller sig dörren stängt. Oväntat effektivt! Gardintofsar verkar mystiskt nog vara gjorda för att tåla riktigt hårda tag.
 

Liknande trådar

Hemmet Min balkongdörr han ju sett bättre dagar. Eller, ja, iaf dörrkarmen. Handtaget sitter inte längre fast i karmen och det går inte att...
Svar
2
· Visningar
3 479
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp