Balkongtråden 2019

Min balkong börjar bli väldigt grön.
Skulle behöva lite mer mys på den dock, men vet inte riktigt i vilken form. Lite sugen på såna dära glödlampor man hänger på räcket, men vet inte... Ska fota en dag när där är städat så får vi se om ni har några bra tips 😁 (just nu är där återvinning, makens airsoftprylar samt jord över halva golvet efter att jag valde att plantera om chilis precis, i mörker. :p)
 
Jag planterade en kaprifol i kruka på uteplatsen och den har sen länge vuxit ur den lilla fjantspaljen som jag köpte till 😆
Funderar på om jag kan dra typ ståltråd upp till taket som den kan klättra på, så slipper jag köpa någon ny jättespalje.. Kaprifoler är väl inte så kinkiga sådär? Bara de får något att klättra på?
Funkar tunn ståltråd?
 
Jag planterade en kaprifol i kruka på uteplatsen och den har sen länge vuxit ur den lilla fjantspaljen som jag köpte till 😆
Funderar på om jag kan dra typ ståltråd upp till taket som den kan klättra på, så slipper jag köpa någon ny jättespalje.. Kaprifoler är väl inte så kinkiga sådär? Bara de får något att klättra på?
Funkar tunn ståltråd?
Jag kan inte föreställa mig att det inte skulle funka. Hos mig klättrar allting på.hampasnöre.
 
Nu har jag köpt ett litet bord. Ikeas näst billigaste passar jättebra!
 

Bifogade filer

  • 20190710_192701.jpg
    20190710_192701.jpg
    332,1 KB · Visningar: 52
20190720_175805.jpg


Min balkongdjungel! :D
Röjt ur den delen som inte är inglasad (äntligen) så nu känns det lite trevligare att vara där! 😍
Bakom mig finns ytterligare två tomatplantor (och grejer som ska till återvinningen :p)

Vill få till lite mera mys bara, men vet inte vad eller hur (samt komma på någon bra förvaring för jordsäcken som står på andra sidan inglasningen långt bort i bild)...
 
Jag har följt tråden hela våren och blivit inspirerad så efter en flytt har jag äntligen fått iordning en riktig kattbalkong.
Här är hela projektet fram till nu.

Det första som hände var att jag blev överröstad ang. klickgolv så hammaren åkte fram. Såhär i efterhand var det nog lika bra.
5BfyXVq.jpg


sedan blev det innätat och sittplankan blev kvar på golvet men jag lyckades iaf hitta lite krukor.
iu79XYP.jpg


Katterna anlände och dom inspekterade allt. Jag har satt kattgräs i hängkrukor och blomkrasse med luktärtor i balkonglådorna.
AxO14Mp.jpg


Sedan har jag alltid velat ha ett träd så av en händelse fanns den helt perfekta plantan på plantskolan inärheten.

TN32DEK.jpg


Så det har varit enbart kattbalkong i några veckor men tillslut fick jag in ett bord och stolar till mig själv också. Fast ja, katten har ju ockuperat dom i sann kattanda.
8320X3d.jpg


Såhär ser det ut idag. Jag bytte kruka till trädet till en mindre för den stora vill jag ha inomhus till en större planta. Plus den matchar fint med mitt trasiga fat som gick sönder i flytten, numera kattskydd.

F2gLptd.jpg


Bonusbild på kattdjungeln
nIyPxhQ.jpg
 
Jag har följt tråden hela våren och blivit inspirerad så efter en flytt har jag äntligen fått iordning en riktig kattbalkong.
Här är hela projektet fram till nu.

Det första som hände var att jag blev överröstad ang. klickgolv så hammaren åkte fram. Såhär i efterhand var det nog lika bra.
5BfyXVq.jpg


sedan blev det innätat och sittplankan blev kvar på golvet men jag lyckades iaf hitta lite krukor.
iu79XYP.jpg


Katterna anlände och dom inspekterade allt. Jag har satt kattgräs i hängkrukor och blomkrasse med luktärtor i balkonglådorna.
AxO14Mp.jpg


Sedan har jag alltid velat ha ett träd så av en händelse fanns den helt perfekta plantan på plantskolan inärheten.

TN32DEK.jpg


Så det har varit enbart kattbalkong i några veckor men tillslut fick jag in ett bord och stolar till mig själv också. Fast ja, katten har ju ockuperat dom i sann kattanda.
8320X3d.jpg


Såhär ser det ut idag. Jag bytte kruka till trädet till en mindre för den stora vill jag ha inomhus till en större planta. Plus den matchar fint med mitt trasiga fat som gick sönder i flytten, numera kattskydd.

F2gLptd.jpg


Bonusbild på kattdjungeln
nIyPxhQ.jpg
Så fint :bow:
 
Jag har följt tråden hela våren och blivit inspirerad så efter en flytt har jag äntligen fått iordning en riktig kattbalkong.
Här är hela projektet fram till nu.

Det första som hände var att jag blev överröstad ang. klickgolv så hammaren åkte fram. Såhär i efterhand var det nog lika bra.
5BfyXVq.jpg


sedan blev det innätat och sittplankan blev kvar på golvet men jag lyckades iaf hitta lite krukor.
iu79XYP.jpg


Katterna anlände och dom inspekterade allt. Jag har satt kattgräs i hängkrukor och blomkrasse med luktärtor i balkonglådorna.
AxO14Mp.jpg


Sedan har jag alltid velat ha ett träd så av en händelse fanns den helt perfekta plantan på plantskolan inärheten.

TN32DEK.jpg


Så det har varit enbart kattbalkong i några veckor men tillslut fick jag in ett bord och stolar till mig själv också. Fast ja, katten har ju ockuperat dom i sann kattanda.
8320X3d.jpg


Såhär ser det ut idag. Jag bytte kruka till trädet till en mindre för den stora vill jag ha inomhus till en större planta. Plus den matchar fint med mitt trasiga fat som gick sönder i flytten, numera kattskydd.

F2gLptd.jpg


Bonusbild på kattdjungeln
nIyPxhQ.jpg

Verkligen fint, och katterna ser så nöjda ut :up:
 
Jag har följt tråden hela våren och blivit inspirerad så efter en flytt har jag äntligen fått iordning en riktig kattbalkong.
Här är hela projektet fram till nu.

Det första som hände var att jag blev överröstad ang. klickgolv så hammaren åkte fram. Såhär i efterhand var det nog lika bra.
5BfyXVq.jpg


sedan blev det innätat och sittplankan blev kvar på golvet men jag lyckades iaf hitta lite krukor.
iu79XYP.jpg


Katterna anlände och dom inspekterade allt. Jag har satt kattgräs i hängkrukor och blomkrasse med luktärtor i balkonglådorna.
AxO14Mp.jpg


Sedan har jag alltid velat ha ett träd så av en händelse fanns den helt perfekta plantan på plantskolan inärheten.

TN32DEK.jpg


Så det har varit enbart kattbalkong i några veckor men tillslut fick jag in ett bord och stolar till mig själv också. Fast ja, katten har ju ockuperat dom i sann kattanda.
8320X3d.jpg


Såhär ser det ut idag. Jag bytte kruka till trädet till en mindre för den stora vill jag ha inomhus till en större planta. Plus den matchar fint med mitt trasiga fat som gick sönder i flytten, numera kattskydd.

F2gLptd.jpg


Bonusbild på kattdjungeln
nIyPxhQ.jpg
Wow, så fint du gjort!
En fråga - varifrån kommer blomsterbordet eller vad det kan kallas som syns tydligast på den andra bilden uppifrån? Det med en blomlåda i en ställning och en hylla under menar jag :)
 
Wow, så fint du gjort!
En fråga - varifrån kommer blomsterbordet eller vad det kan kallas som syns tydligast på den andra bilden uppifrån? Det med en blomlåda i en ställning och en hylla under menar jag :)
Vet inte om man får säga det? Det börjar på Ö iaf. Jag kan pma.
 
Någorlunda bilder iaf :) inte mycket men mysigt som tusan att ha solnedgången som utsikt varje kväll.

svårt som tusan att få med allt ju... nästa år när dottern är äldre går det kanske ha lite mer växlighet på golv osv med... Försökte lägga in flera bilder men de ville inte så fick bli ett kollage, får lägga in kvälls bilderna separat.

33887
 
Nu har jag nattat alla blommor och snart alla träd.
God natt(höst) balkongtråden!

yhELq60.jpg

pjRmoit.jpg


Fast jag sitter redan och funderar på vad som skall planteras nästa vår :D
Nu vet jag inte vilken zon du bor i men största risken för att dina lönnar ska frysa är från sidorna på krukan. Det är att rekommendera att aningen isolera runt dom eller fösa ihop alla krukor och sedan isolera med något (filtar, mattor, halm) runt gruppen.
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 291
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 909
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 771
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 053
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp