Balkongtråden 2019

Vi fick nya balkonger för ett år sedan, större och inglasade, perfekt med tanke på den varma sommaren. Innan dess använde vi aldrig balkongen och hade bara skräp på den!
Nu är den riktigt hemtrevlig och mysig :love:

Kommer säkerligen plantera lite blommor när det blir varmare, kan dock ingenting om sånt så jag brukar köpa det som är fint och hoppas på det bästa :D

26181
 
Hänger här inne för inspiration! Min stora dröm om en grönskande balkong dog förra sommaren samtidigt som torkan kom.
Söderläge är inte alltid gynnsamt :grin:

Nu får det bli nya tag!
 
Har någon tips på vad man kan ha för växter på en balkong som jag misstänker är skuggig? Typ nord/nordvästligt läge. Gärna lättskötta :angel:
 
Största anledningen till att jag gick med på att flytta till den här lägenheten, 9kvm inglasad balkong! :love:
Bordet närmst brukar bli fyllt med diverse krydd-, tomat- och paprikaplantor. Stolarna är alltså mest ivägen men det är mysigt att sitta där och käka kvällsmat om man får plats :D
26334
 
Sidobordet vid soffan brukar få bära upp ad det nu är för planta som behöver mest sol för tillfället, förra året stod en hög chiliplantq där och var fin. Tror det får bli en repris på sådan i år igen.

Är sugen på att sätta blomlådor på räcket också men vet inte om det funkar utan att grannarna under får massa vatten och skit på sina balkongfönster.
26335
 
@sicx En del föreningar (bl.a. min) så får inte blomlådorna hänga "ut" utan man måste ha de vänt inåt.
Förstår att du kunde tänka dig att flytta!
Jag önskar så att jag hade en lite större och dessutom inglasad balkong.
 
Mina tomater börjar sticka upp ur jorden. Ser så fram emot när de vuxit sig stora och starka och kan flytta ut på balkongen
😍❤️

Vet inte hur jag ska få till mysfaktorn där ute i år förutom växterna (och att städa...) men något ska jag nog komma på. Kul med denna tråden - hoppas vi kan peppa och komma med massa bra idéer till varandra! :D
 
@Sleepan Vad kul att de börjat titta upp!
Har fått min växtbelysning, så fort jag har fått upp den så ska här sås. :)

Ja, jag vill göra en make over på min balkong, så det passar bra!
 
@sicx En del föreningar (bl.a. min) så får inte blomlådorna hänga "ut" utan man måste ha de vänt inåt.
Förstår att du kunde tänka dig att flytta!
Jag önskar så att jag hade en lite större och dessutom inglasad balkong.

Precis, nu bor vi i hyresrätt dessutom och det brukar ju vara ännu mer strikt så att säga. Ingen här omkring (6st liknande höghus totalt) har blomlådor hängande på balkongen, så jag har antagit att det inte är så uppskattat. Kan inte hänga dem inåt heller tyvärr eftersom det är inglasat och inte går att hänga något på "skenan" för fönsterna om jag vill kunna öppna och stänga. Har en blomlåda men den har fått agera vanlig kruka och stå i fönsterkarmen eller på balkongbordet, tror det får bli samma i år :D
Här med 3 sorters mynta. Hade inga tomater alls förra året eftersom de året innan blev 2 meter höga och tog över hela balkongen...
26355
 
@Sleepan Vad kul att de börjat titta upp!
Har fått min växtbelysning, så fort jag har fått upp den så ska här sås. :)

Ja, jag vill göra en make over på min balkong, så det passar bra!

Ja, verkligen! Skulle vilja ha belysning dock, men maken är inte så sugen på "mer skit i fönstren" typ. :p
Men, förra året gick det bra trots avsaknaden så jag håller tummarna!
 
@sicx Kan ni/du inte fixa en "trappa" med blommor. Jag blir så glad när jag är nästan hemma och ser från gatan hur fin och ombonad min lägenhet är. Nu har jag inte haft så mycket på balkongen, men däremot i fönsterna med växter och belysning.
 
Ja, verkligen! Skulle vilja ha belysning dock, men maken är inte så sugen på "mer skit i fönstren" typ. :p
Men, förra året gick det bra trots avsaknaden så jag håller tummarna!
Jag kan samtidigt förstå honom, ibland känns det som om jag har mycket saker. Saknar man det i sommar så kan man ju alltid införskaffa det senare.
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 290
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 899
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 051
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp