Baltimore 1178

G

grooney

Någon som har sett honom live? Positivt och negativt om honom eller annan info uppskattas! Tack på förhand
 
Sv: Baltimore 1178

Jag har bott granne med honom sedan han var 2.5 tills dess Magnus tog över ridningen av honom förra sommaren och jag är väl inte helt objektiv när det gäller exteriören så där får du gå på vad de sa på bruksprovet.

I övrigt så tycker jag han har ett fantastiskt temperament, han är jättesnäll i boxen och väldigt lätthanterlig. Älskar att bli kliad och kelad med, inte alls hingstig på något dumt sätt.
Ha har bra hovar och har hela tiden varit väldigt välmusklad.

Har varit väldigt lättlärd och har lätt för sig även i dressyr.

Det är rätt många hingstar som har kommit och gått på den gården där han står sedan de flyttade hit men av alla deras hingstar så är Baltimore den som jag har tyckt mest om pga hans personlighet och mjukhet.
 
Senast ändrad:
Sv: Baltimore 1178

Okey det låter ju bra! Ska åka och kolla på honom på tisdag, de ska bli riktigt spännande! Ska bli kul att få se honom i verkligheten. :)
 
Sv: Baltimore 1178

Okey det låter ju bra! Ska åka och kolla på honom på tisdag, de ska bli riktigt spännande! Ska bli kul att få se honom i verkligheten. :)

Han var jättefin och trvlig i stallet på bruksprovet och gjorde jättebra ifrån sig.
 
Sv: Baltimore 1178

Är intresserad av han jag med.
Men var inne på asvh och hittade han inte i fackta bladen. Vad blir det då? Är han inte godkänd för avlen? Är första ggn för mig så vet inte så mycket!
 
Sv: Baltimore 1178

Jag är lite nyfiken på den här hingsten. Någon som har bestämt sig för att betäcka med honom? Vilka ston tror ni han passar ihop med?
 
Sv: Baltimore 1178

Jo han är godkänd för avel. Nu har jag inte kolat i faktabladet men är han inte med så vet jag inte varför.
 
Sv: Baltimore 1178

Puttar upp den här tråden lite. Är det någon som betäckt med Baltimore? till vad typ av ston?
 
Sv: Baltimore 1178

Min polla har varit och seminerats med honom, seminerades i helgen (så håll tummarna nu!)

Hon är av grövre (äldre) modell, coollugnt psyke, bra skritt och trav, litet minus på galopp, bärighet/samling.

Hoppas han "lättar upp" lite, sen får gärna fölis få lite mer "goo" :devil:

Har ej sett honom själv, men en vän som själv tävlar högt har mött dem på tävlingar och det har varit stabila trevliga rundor med fina hopp! någon enstaka rivning, men han har tydligen sett mycket trevlig ut..
 
Sv: Baltimore 1178

Jag är ganska övertygad om att det var honom jag såg på kvalitén i höstas.

Jag tyckte att han under sin ryttare, M.Ö., var skitsnygg och rörde sig bra. Tyvärr hann jag inte stanna och titta när han hoppade.
Han verkade lugn, inget hingstig och skrikig.
 
Sv: Baltimore 1178

Det finns 4 födda föl efter honom i år och ett av dem är ute på deras hemsida. Detta sto har jag sett tidigare föl efter och årets föl är
mer högställd än tidigare och har bättre galopp.
Väntar ett föl efter honom själv men den har inte behagat titta ut ännu (2 dgr över tiden).
Mitt sto (e.Nostradamus) är stort och långt, lite rakbent i galoppen, 8 på skritt o trav. Har tidigare gett en avkomma e. Bocelli som är mer högställd men ungefär likadana gångarter (hoppar sämre).
väntar med spänning på den här ungen...
 
Sv: Baltimore 1178

Har hört att han ev är på väg att säljas till usa...
 
Sv: Baltimore 1178

Tänkte det var dags att blåsa nytt liv i den här tråden! :)

Har det tittat ut några Baltimore-avkommor ännu?

Jag är sugen på att betäcka med Baltimore, men har inte sett honom live! det börjar bli ont om tid också! Men hittills har jag bara hört gott om honom! Någon som har ytterligare info jag kan ta del av innan jag bestämmer mig?
 
Sv: Baltimore 1178

Sven Ingvarsson har ju köpt honom och Sven köper inga dåliga hästar.
Jag har sett honom live förra sommaren på tävling. Såg fin ut och uppörde sig bra.
Riktigt snygging.
 
Sv: Baltimore 1178

Pratade med vet igår och hon tycker att Baltimore skulle passa bra till mitt sto! Så han får det bli! :laugh:
 
Sv: Baltimore 1178

fick senast igår rapport om en oberoende (eller vad det heter) som mött honom på tävlin goch är så himl aimpad av hingsten som är så trevlig och läcke rpå banan.


Och
Jag fick en Baltimoreunge inatt.., finn sint emkt att säga mer än STOR! men rejäla ben, högställd och skitläcker. :love:
28820_419364249433_582504433_5241284_1182624_n.jpg


28820_419371144433_582504433_5241437_2026112_n.jpg


massa bilder här:
http://joizmeds.mittspejs.se/A82397
 
Sv: Baltimore 1178

Gå in på webfölisar på Ridsports sida. Där finns massor efter honom från i år.

Iaraphael - din var fantastiskt söt!

Hittills har tydligen alla, utom min, blivit svarta med mer eller mindre vita tecken. Bor granne med de som ägde honom tills nyligen så vi har tillsammans fascinerats av att min bruna märr med brunt bakom (utom farfar) får ett fuxföl... Men det bryter av i hagen i alla fall :angel:

Här kommer en något suddig bild på min Baltimore-avkomma som är 10 månader nu och inte inne i sin mest fördelaktiga period (halsen är lite kort för tillfället men så såg både mamma o syster ut vid samma tid.

30863331.jpg


En bild på henne när hon var lite mindre... 3 mån

29414522.jpg
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag är lite nyfiken på / intresserad av grovfoderanalyser. Skulle ni vilja dela med er av era och skriva var i landet, när de...
Svar
1
· Visningar
491
Senast: sweep
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
620
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Min häst går ute på lösdrift dygnet runt och jag tycker att hon trivs och verkar avslappnad där. När jag tar in henne och ryktar...
Svar
3
· Visningar
785
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
1 885
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp