Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min häst fullkomligt ÄÄÄÄLSKAR banan! Nu undrar jag om det är farligt att ge honom detta? Jag menar, det kan ju inte vara särskilt naturligt för hästarna att äta det? (Fast tex. müsli är kanske inte så naturligt heller iofs
Jag hade en pålle för några år sedan, som snokade upp mina äggmackor och satte i sig dom. Det var ingen tillfällighet, så gjorde han om det fanns matsäck med på ridturen, eller på annan plats.
Malte som jag rider i stallet älskar också banan!!! Men jag har hört att man inte får tävla inom 48 timmar efter att man gett hästen banan!!! Inte för att det skulle vara når problem me mig och malte som inte tävlar , men ändå.. Det klassas tydligen som nån slags dopning!! Nån som vet varför?
Nej det har jag aldrig hört. Banan är väl magnesiumrikt eller vad var det..
Banan är inte farligt att ge om man inte ger i stora mängder, kan tänka mig att det blir lite omställning för hästens mage då. Man ska inte heller ge med skalet på då det ofta är besprutat. Inte för att jag tror att hästarna lider av det, men för säkerhets skull, speciellt om man ger ofta.
Jag vet en ponny som älskade banan, han "slet" sig en gång i ridhuset och sprang tvärs över fram till en som åt banan och snodde den!
Min ena ponny gillar också banan. Banan är kaliumrik och därför bra att ge till tävlingshäst mellan klasserna för att återställa kaliumbalansen, har jag hört. Min ponny får nästan banan varje dag nu på sommaren som godis. Annars är han väldigt kinkig och petig med maten äter bara det som verkligen smakar gott. Min andra ponny däremot som är ett megamatvrak han äter inte banan.
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Hundavel & Ras Whippets är så fina, snälla och mysiga hundar som inte är särskilt komplicerade. :love: Tycker också det verkar lättare att hitta en bra...
Ekonomi & Juridik Jag har uttryckt en massa åsikter, bara det att de inte stämmer med dina och du då verkar diskvalifisera dem som åsikter. Att jag har...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.