mirage

Trådstartare
Min häst fullkomligt ÄÄÄÄLSKAR banan! Nu undrar jag om det är farligt att ge honom detta? Jag menar, det kan ju inte vara särskilt naturligt för hästarna att äta det? (Fast tex. müsli är kanske inte så naturligt heller iofs
blush.png
).
 
Senast ändrad av en moderator:
Jo fast jag matar han ju inte med det. Bara ger som godis ibland när jag äter själv eller köper med mig en lite då och då som muta!
biggrin.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag hade en pålle för några år sedan, som snokade upp mina äggmackor och satte i sig dom. Det var ingen tillfällighet, så gjorde han om det fanns matsäck med på ridturen, eller på annan plats.
biggrin.png
 
Senast ändrad av en moderator:
hoho, min pålla har slukat i sig mina äggmackor ett flertal ggr när vi varit ute, hon låter bli dem andra
roflmao.png
 
Senast ändrad av en moderator:
MIn häst ratar banan men ääälskar apelsiner! Helst skulle hon vilja äta dem med skalet på!
smile.png
Men det är nog inte så nyttigt (besptutning och så) Hon får vänta tills jag skalat dem
smile.png


//Maria
 
Senast ändrad av en moderator:
Nej då, det är bara nyttigt.

Min Besten blir kinkig om hon inte får sin dagliga banan!
biggrin.png


Immer
 
Senast ändrad av en moderator:
Det är inte farligt.

Uppfödaren till vårt avelsto ger alla sina hästar frukt.

Jasmin, våran märr, är GALEN i banan. Jag menar GALEN i dom. Hon står o skakar när hon känner lukten av en.

Köpte banangodis igår på Odal. Pelletarat alltså. orange färgad säck på 1 kg.

Dom luktar o smakar banan (har provat
blush.png
) o Jasmin avgudar dom!!
roflmao.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Det är inte farligt.

Uppfödaren till vårt avelsto ger alla sina hästar frukt.

Jasmin, våran märr, är GALEN i banan. Jag menar GALEN i dom. Hon står o skakar när hon känner lukten av en.

Köpte banangodis igår på Odal. Pelletarat alltså. orange färgad säck på 1 kg.

Dom luktar o smakar banan (har provat
blush.png
) o Jasmin avgudar dom!!
roflmao.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Malte som jag rider i stallet älskar också banan!!! Men jag har hört att man inte får tävla inom 48 timmar efter att man gett hästen banan!!! Inte för att det skulle vara når problem me mig och malte som inte tävlar , men ändå.. Det klassas tydligen som nån slags dopning!! Nån som vet varför?

mvh Camilla och banan galna Maltesen
roflmao.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Nej det har jag aldrig hört. Banan är väl magnesiumrikt eller vad var det..

Banan är inte farligt att ge om man inte ger i stora mängder, kan tänka mig att det blir lite omställning för hästens mage då. Man ska inte heller ge med skalet på då det ofta är besprutat. Inte för att jag tror att hästarna lider av det, men för säkerhets skull, speciellt om man ger ofta.

Jag vet en ponny som älskade banan, han "slet" sig en gång i ridhuset och sprang tvärs över fram till en som åt banan och snodde den!
banana.gif
(<-- passande, hehe)
 
Senast ändrad av en moderator:
Åh nej, banan finns inte med som dopningsmedel på "svarta listan".
roflmao.png


Immer
 
Senast ändrad av en moderator:
banan är nyttigt att ge! det innehåller mycket kalium och är bra speciellt på sommaren ifall hästen drickaer för dåligt!!!
banana.gif
 
Senast ändrad av en moderator:
Min pålle gillar det med! Brukar oftast få det varje dag med betforen!
 
Min förra medryttarpålle älskade banan och slukade alltid ett par i ett nafs.
tongue.png

Günther äter inte alls banan.
frown.png

Han gillar bara nyttigheter som knäcke, äpple och morötter.
 
Senast ändrad av en moderator:
Min ena ponny gillar också banan. Banan är kaliumrik och därför bra att ge till tävlingshäst mellan klasserna för att återställa kaliumbalansen, har jag hört. Min ponny får nästan banan varje dag nu på sommaren som godis. Annars är han väldigt kinkig och petig med maten äter bara det som verkligen smakar gott. Min andra ponny däremot som är ett megamatvrak han äter inte banan.
tongue.png
 
Senast ändrad av en moderator:
d finns banann godisar att köpa (till hästar) det blir lite billigare
banana.gif
 
Senast ändrad av en moderator:
Bananer som är så goda!?!
wink.png
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
616
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 046
Senast: super
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: linlar1
·
Ridning Hej, jag ska börja rida fei med min ponny nu om ca en månad. Jag inser själv att jag måste rida mer och inte bara kan åka runt och...
Svar
4
· Visningar
952
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp